Autó
padmin - 2021-06-02
A vadonatúj Toyota Mirai 1000 km feletti távolsággal állított fel új világrekordot
a rekorddöntés után az autót újra feltankolták, így alig öt perc elteltével már ismételten menetkész állapotban volt. A világ első sorozatgyártású személyautójának második generációját képviselő, nemrégiben Magyarországon is bemutatott és immáron hazánkban is megrendelhető vadonatúj Toyota Mirai ismét bebizonyította, hogy hidrogénhajtással kiemelkedően nagy távolság tehető meg egyszerűen, kényelmesen és nem utolsósorban teljesen károsanyag-kibocsátás nélkül.
A rekordkísérlet május 26-án, szerdán reggel 5 óra 43 perckor vette kezdetét a HYSETCO Orly-ban működő hidrogéntöltő állomásán, és 1003 km lefutása után ért véget. Ezt a távolságot a Mirai egyetlen tankolásnyi hidrogénmennyiséggel futotta le, közúton, Párizstól délre, Loir-et-Cher és Indre-et-Loire megyében, miközben fogyasztását és a megtett utat is független minősítő szervezet mérte és hitelesítette. A rekordkísérlethez úgynevezett zöld hidrogént használtak, a Mirai átlagfogyasztása a próbán 0,55 kg/100 km volt (az autó tartályai összesen 5,6 kg hidrogén befogadására alkalmasak).
Az új Mirai jelesre vizsgázott hatótávból és vezetési kényelemből is
Az új Mirai már a Toyota második generációs üzemanyagcellás modellje, a korábbiaknál nagyobb teljesítménnyel, áramvonalasabb, dinamikusabb formákkal és lendületesebb menetteljesítményekkel.
A teljes hajtáslánc és benne az üzemanyagcella magasabb hatásfokával, nagyobb hidrogéntartályaival, valamint a karosszéria kifinomultabb aerodinamikájával az új Mirai a korábbinál hosszabb, 650 km-es hatótávot kínál normál vezetési és használati körülmények között is. Tartályai egy 700 bar névleges nyomású hidrogénkúton kevesebb mint 5 perc alatt újratölthetők. Az 1003 km-es rekordtávolság eléréséhez a vezetők különösen gazdaságos stílusa is hozzájárult, azonban a körülmények ezen kívül semmilyen más tekintetben nem különböztek a hétköznapiaktól. A Toyota Mirai és a hidrogén komoly szerepet játszik a Toyota emissziócsökkentési (Beyond Zero) törekvéseiben
A Beyond Zero rámutat, hogy a Toyota szerint a teljes emissziómentesség még messze nem a végcél, inkább csak egy fontos lépés a márka elektrifikációjának útján, a mindenki számára élhetőbb, tiszta és határtalan jövő felé. A Mirai az emissziómentes közlekedés megvalósíthatóságának iskolapéldája, hiszen biztonságos, kényelmes, hosszú hatótávú és egyszerűen újratölthető is. A hidrogén, mint nagy mennyiségben rendelkezésre álló energiahordozó kiválóan alkalmas közlekedési és energiatárolási célokra, így elterjedése a teljes társadalom fejlődésére komoly hatással lehet. A hidrogénnel megvalósítható a valóban kibocsátásmentes mobilitás, nem csak közúton, de kötött pályán, vízen és a levegőben is. Ugyanakkor a hidrogén, mint ipari és háztartási energiaforrás szintén kiváló. Mindezek alapján a Toyota a lehető legtöbb területen támogatja a hidrogén, mint energiahordozó népszerűsítését és terjesztését. Ilyen terület például az energiatermelés (EODev), a hajózás (Hynova), a taxi- és buszközlekedés (Hype és RATP), a teherszállítás (Hino), a hidrogénalapú városi élet (Woven City) és még sok egyéb.
Négy sofőr világrekordja
A világrekord-kísérletben résztvevő négy sofőr között ott volt Victorien Erussard, az Energy Observer kitalálója és kapitánya is. Az első, Toyota üzemanyagcellával hajtott hajó, az Energy Observer az emissziómentes vízi közlekedés demonstrációs eszköze és kísérleti laboratórium is egyben. Az Energy Observer azonban mára ennél jóval többé is fejlődött, hiszen az ugyanezen a néven működő vállalkozás jelentős technológiai újítások támogatója és fejlesztője. A cég legújabb vállalkozása a kifejezetten a hidrogén és a megújuló energiaforrások népszerűsítésére Párizsban létrehozott bemutatóhely, amelynek megnyitóján olyan zöld hidrogénnel világították ki az Eiffel tornyot, amit a Toyota által támogatott és részben tulajdonolt EODev nevű startup GEH2® hidrogéngenerátorával állítottak elő. A további három vezető James Olden, a Toyota Motor Europe fejlesztőmérnöke, Maxime le Hir, a Mirai termékmenedzsere, és Marie Gadd, a Toyota franciaországi PR-vezetője volt.
“Nagyszerű eredményt értünk el új Mirai modellünkkel. Valójában ez a siker nem más, mint a márka ‘vágj bele a lehetetlenbe’ szlogenjének megtestesülése, hiszen mindezt korlátainkon átlépve értük el. Külön szeretném megköszönni a Toyota France és a Toyota Europe csapatának, csakúgy, mint Victoriennek az Energy Observernél. Csak az ilyen erős együttműködésekkel érhetjük el céljainkat, és csak így teremthetünk igazán környezettudatos társadalmat. A Toyota ‘Beyond Zero’ ambíciója a jövő hírnöke.” – fogalmaz a rekord kapcsán Frank Marotte, a Toyota franciaországi ügyvezetője
“Boldog vagyok, hogy részt vehettem ebben a nagyszerű kihívásban. A Toyota immár hagyományosan az innováció és a hidrogénalapú energiatermelés terjesztésének motorja. Együttműködésünk évről évre egyre szélesebb. Egykori vitorlásversenyzőként nekem magamnak is szükségem van a kihívásokra, ezért külön is köszönöm Frank Marotte-nak és csapatának, hogy befogadtak. Együtt bebizonyítottuk, hogy semmi sem lehetetlen, és egyben azt is, hogy a hidrogénalapú mobilitás már a ma valósága!” – teszi hozzá Victorien Erussad, az Energy Observer kapitánya.
Tények és számok
A rekordkísérlet május 26-án, szerdán reggel 5 óra 43 perckor vette kezdetét a HYSETCO Orly-ban működő hidrogéntöltő állomásán, és 1003 km lefutása után ért véget. Ezt a távolságot a Mirai egyetlen tankolásnyi hidrogénmennyiséggel futotta le, közúton, Párizstól délre, Loir-et-Cher és Indre-et-Loire megyében, miközben fogyasztását és a megtett utat is független minősítő szervezet mérte és hitelesítette. A rekordkísérlethez úgynevezett zöld hidrogént használtak, a Mirai átlagfogyasztása a próbán 0,55 kg/100 km volt (az autó tartályai összesen 5,6 kg hidrogén befogadására alkalmasak).
Az új Mirai jelesre vizsgázott hatótávból és vezetési kényelemből is
Az új Mirai már a Toyota második generációs üzemanyagcellás modellje, a korábbiaknál nagyobb teljesítménnyel, áramvonalasabb, dinamikusabb formákkal és lendületesebb menetteljesítményekkel.
A teljes hajtáslánc és benne az üzemanyagcella magasabb hatásfokával, nagyobb hidrogéntartályaival, valamint a karosszéria kifinomultabb aerodinamikájával az új Mirai a korábbinál hosszabb, 650 km-es hatótávot kínál normál vezetési és használati körülmények között is. Tartályai egy 700 bar névleges nyomású hidrogénkúton kevesebb mint 5 perc alatt újratölthetők. Az 1003 km-es rekordtávolság eléréséhez a vezetők különösen gazdaságos stílusa is hozzájárult, azonban a körülmények ezen kívül semmilyen más tekintetben nem különböztek a hétköznapiaktól. A Toyota Mirai és a hidrogén komoly szerepet játszik a Toyota emissziócsökkentési (Beyond Zero) törekvéseiben
A Beyond Zero rámutat, hogy a Toyota szerint a teljes emissziómentesség még messze nem a végcél, inkább csak egy fontos lépés a márka elektrifikációjának útján, a mindenki számára élhetőbb, tiszta és határtalan jövő felé. A Mirai az emissziómentes közlekedés megvalósíthatóságának iskolapéldája, hiszen biztonságos, kényelmes, hosszú hatótávú és egyszerűen újratölthető is. A hidrogén, mint nagy mennyiségben rendelkezésre álló energiahordozó kiválóan alkalmas közlekedési és energiatárolási célokra, így elterjedése a teljes társadalom fejlődésére komoly hatással lehet. A hidrogénnel megvalósítható a valóban kibocsátásmentes mobilitás, nem csak közúton, de kötött pályán, vízen és a levegőben is. Ugyanakkor a hidrogén, mint ipari és háztartási energiaforrás szintén kiváló. Mindezek alapján a Toyota a lehető legtöbb területen támogatja a hidrogén, mint energiahordozó népszerűsítését és terjesztését. Ilyen terület például az energiatermelés (EODev), a hajózás (Hynova), a taxi- és buszközlekedés (Hype és RATP), a teherszállítás (Hino), a hidrogénalapú városi élet (Woven City) és még sok egyéb.
Négy sofőr világrekordja
A világrekord-kísérletben résztvevő négy sofőr között ott volt Victorien Erussard, az Energy Observer kitalálója és kapitánya is. Az első, Toyota üzemanyagcellával hajtott hajó, az Energy Observer az emissziómentes vízi közlekedés demonstrációs eszköze és kísérleti laboratórium is egyben. Az Energy Observer azonban mára ennél jóval többé is fejlődött, hiszen az ugyanezen a néven működő vállalkozás jelentős technológiai újítások támogatója és fejlesztője. A cég legújabb vállalkozása a kifejezetten a hidrogén és a megújuló energiaforrások népszerűsítésére Párizsban létrehozott bemutatóhely, amelynek megnyitóján olyan zöld hidrogénnel világították ki az Eiffel tornyot, amit a Toyota által támogatott és részben tulajdonolt EODev nevű startup GEH2® hidrogéngenerátorával állítottak elő. A további három vezető James Olden, a Toyota Motor Europe fejlesztőmérnöke, Maxime le Hir, a Mirai termékmenedzsere, és Marie Gadd, a Toyota franciaországi PR-vezetője volt.
“Nagyszerű eredményt értünk el új Mirai modellünkkel. Valójában ez a siker nem más, mint a márka ‘vágj bele a lehetetlenbe’ szlogenjének megtestesülése, hiszen mindezt korlátainkon átlépve értük el. Külön szeretném megköszönni a Toyota France és a Toyota Europe csapatának, csakúgy, mint Victoriennek az Energy Observernél. Csak az ilyen erős együttműködésekkel érhetjük el céljainkat, és csak így teremthetünk igazán környezettudatos társadalmat. A Toyota ‘Beyond Zero’ ambíciója a jövő hírnöke.” – fogalmaz a rekord kapcsán Frank Marotte, a Toyota franciaországi ügyvezetője
“Boldog vagyok, hogy részt vehettem ebben a nagyszerű kihívásban. A Toyota immár hagyományosan az innováció és a hidrogénalapú energiatermelés terjesztésének motorja. Együttműködésünk évről évre egyre szélesebb. Egykori vitorlásversenyzőként nekem magamnak is szükségem van a kihívásokra, ezért külön is köszönöm Frank Marotte-nak és csapatának, hogy befogadtak. Együtt bebizonyítottuk, hogy semmi sem lehetetlen, és egyben azt is, hogy a hidrogénalapú mobilitás már a ma valósága!” – teszi hozzá Victorien Erussad, az Energy Observer kapitánya.
Tények és számok
- Az egy hidrogéntöltéssel megtett teljes távolság: 1003 km
- Átlagos hidrogénfogyasztás: 0,55 kg/100km
- Maradék hatótáv a teszt végén (a fedélzeti rendszer által kijelzett érték): 9 km