Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Informatikai partnerünk a HP
Multimédiás partnerünk a HTC
www.cloudmanager.hu
Autó
sulaki - 2020-06-10

A BMW első tisztán elektromos meghajtású SAV modelljének sorozatgyártása az eredeti terveknek megfelelően a nyár végén veszi kezdetét a bajor prémiumgyártó és a Brilliance Automotive közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive (BBA) Kínában található gyárában

A BMW első tisztán elektromos meghajtású SAV modelljének sorozatgyártása az eredeti terveknek megfelelően a nyár végén veszi kezdetét a bajor prémiumgyártó és a Brilliance Automotive közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive (BBA) Kínában található gyárában.

A BMW Group szisztematikusan követve elektrifikációs stratégiáját 2020 év végén bemutatja iX3 modelljét. A BBA Dadong-i egysége első ízben gyárt majd teljesen elektromos SAV (Sports Activity Vehicle) modellt globális piacokra. Az első autókat idén év végén vehetik majd át az ügyfelek. A BMW iX3 homologizációjához szükséges tesztelési folyamatok sikeresen lezárultak és az eredményeiket benyújtották a kulcsfontosságú piacok szabályozó hatóságaihoz. „Ez az első alkalom, hogy egy tisztán elektromos meghajtású modell esetében a teljes homologizációs folyamatot Európában és Kínában egyidejűleg hajtottuk végre. A tesztelésért felelő csapatunk hatalmas elkötelezettséggel és hatékonysággal maradéktalanul teljesítette ezt az egyedülálló kihívást” – mondta el Arno Keller, a BMW iX3 fejlesztésének vezetője. A folyamat részeként négy hét alatt több mint 340 órányi tesztelésnek vetették alá az új modellt és 7 700 kilométert tettek meg vele.

A sorozatgyártás-előkészítő folyamatok ezzel párhuzamosan zajlottak a kínai Senjang városában: a BBA Dadong üzem a sorozatgyártás előtti modelleket már a tavalyi év közepe óta folyamatosan állítja elő. A kétszázadik ilyen modell az elmúlt időszakban gördült ki a gyártósorról és megkezdték vele a teszteléseket Kína útjain, lehetőséget biztosítva a mérnököknek arra, hogy az utolsó finomításokat is eszközölhessék a modellen.

„Az eredeti ütemterveknek megfelelően zajlik a sorozatgyártás előtti BMW iX3 modellek fejlesztése. A végleges modellek gyártása a nyár végén kezdődhet meg, a legfrissebb gyártástechnológiai megoldások – úgy, mint az új, nagykapacitású akkumulátorok egyedi beszerelése vagy a mesterséges intelligencia használata – bevonásával” – fejtette ki Robert Küssel, a BBA Dadong üzem igazgatója. „Ugyanazon a gyártósoron állítjuk össze a teljesen elektromos BMW iX3 és a belső égésű motorral ellátott BMW X3 modelleket. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy nagy hatékonyságot és rugalmasságot érjünk el a gyártásban” – tette hozzá Robert Küssel.

Az új BMW iX3-mal a BMW Group nem csak bővíti egy új célcsoportot megszólítva a tisztán elektromos portfolióját: egy olyan piacra lép be, ahol az elektromos modellek iránti kereslet határozottan növekszik. A BMW iX3 a világszerte sikeres és sokoldalú prémium középkategóriájú BMW X3 modellre épül, melyet a bajor gyártó most a helyi szinten emisszió-mentes közlekedést biztosító úttörő hajtástechnológiával ötvöz. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amely hagyományos benzin- és dízelmotorokkal,
plug-in
hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is elérhető. A „választás szabadságát” éltető megközelítés lehetővé teszi a vállalat számára, hogy reagáljon ügyfelei világszerte eltérő igényeire, és maximalizálja törekvéseit a globális CO2-kibocsátás csökkentésére.

A BMW iX3 a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felszerelve érkezik, mely magába foglalja a vezérlőegységet az elektromos motorral, a hajtást lehetővé tevő elektronikát és a sebességváltót egy központi egységbe integrálva. Ez a megoldás jelentősen csökkenti a beépítéshez szükséges terület méretét, a nagy teljesítményű hajtáslánc tömegét, illetve rugalmas lehetőséget biztosít további elektromos meghajtási elemek beépítésére a különböző modellek esetén. Az elektromos motor további előnye, hogy előállításához nem szükségesek ritkaföldfémek, így a gyártás nem függ ezen anyagok rendelkezésre állásától.

Az ötödik generációs elektromos hajtáslánc új és nagyobb kapacitású nagyfeszültségű akkumulátorokkal érkezik, melyek – változtatható és moduláris kialakításuknak köszönhetően – rugalmasan alkalmazhatók különböző jármű architektúrákban és különböző gyártási helyszíneken.

A valós körülmények közötti, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint egyetlen feltöltéssel hozzávetőleg 440 kilométer* megtételére képes BMW iX3 előkészíti a BMW eDrive jövőjét: az új hajtáslánc-technológiát a gyártó a BMW i4 és a 2021-től érkező BMW iNEXT modellekben is alkalmazni fogja.

*Előzetes érték