Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Adatmentés világszínvonalon
Szerkesztőségünket a GDATA vírusirtó védelmezi
Informatikai partnerünk a HP
Multimédiás partnerünk a HTC
https://consumer.huawei.com/hu
www.benq.hu
www.cloudmanager.hu
Autó
sulaki - 2019-03-04

 A Toyota GR Supra GT4 lehet a GT versenyek új sztárja?      

A 2019-es Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a vadonatúj Toyota GR Supra GT4 tanulmányautó, amelyek úgy terveztek és fejlesztettek, hogy tökéletesen megfeleljen a nemzetközi GT4 versenyszabályoknak. A Toyota GR Supra GT4 tanulmány célja, hogy bemutassa, hogyan szolgálhat az új Supra megfizethető és versenyképes alapként a privát versenyzők számára.

 

A Toyota március 5-én, a 2019-es Genfi Autószalonon rendezi meg az új GR Supra GT4 tanulmányautó világpremierjét. Ez a formai és műszaki tanulmány azt villantja fel, hogyan fejleszthető a nemrégiben bemutatott, ötödik generációs Supra sportkocsi-legenda egy vérbeli versenygéppé a nemzetközi GT4 futamokhoz, elérhető és megfizethető alternatívaként a privát versenyzők és a kisebb csapatok számára, ahogyan az már több sikeres Toyota-modell esetében (így például a GT86 esetében) is bevált.

Az országúti használatra szánt Toyota GR Supra számos olyan értéket hordoz, amelyek ígéretes alapnak számíthatnak a GT4 futamok világában; ilyen például az autó tökéletes tömegelosztása, kétüléses kabinja, rendkívül merev és könnyű karosszériája, hátsókerékhajtása és kifejezetten alacsony súlypontja. A rövid tengelytávolság és a széles nyomtáv kombinációja éppen az ideális 1,55 arányt, vagyis az ‘arany középutat’ adja ki a remek menetstabilitáshoz és fordulékonysághoz. Mindezek értékes tulajdonságnak számítanak egy olyan versenysorozatban, ahol a szabályok teljesítmény-számításokat is tartalmaznak, hozzáigazítva az autó tömegét a motor teljesítményéhez. A TOYOTA GAZOO Racing által kifejlesztett tanulmányautón már első pillantásra látható, hogy alapjául a Supra szolgált. A tervezők megtartották az országúti változat mélyen ülő, erőteljes kiállását, de karosszériáját hosszabbra és alacsonyabbra formálták. Egy speciális kialakítású első diffúzor és egy hátsó légterelő szárny simítja ki a GR Supra GT4 körül a légáramlatokat, csökkentve a légellenállást és növelve a leszorító erőt. Mindkét elem természetes kender- és len-alapú kompozitból készül, mert ez környezettudatosabb megoldás a hagyományos karbonszálas szerkezetéknél. A Supra eredeti könnyűfém keréktárcsáit OZ 11 x 18
colos
versenykerekekre cserélték a tervezők.

 

A MacPherson első rugóstagot és a multilink hátsó futóművet megtartották, de mindezt versenyhangolású rugókkal, lengéscsillapítókkal és kanyarstabilizátorokkal egészítették ki. A versenypályákra jellemző sebességtartományokban is magabiztos lassításról nagy teljesítményű Brembo fékek gondoskodnak. A GR Supra GT4 tanulmányautó gépházában továbbra is az eredeti 3,0 literes, soros hathengeres, kettős megfúvású turbótöltővel erősített motor található, amelyhez automata sebességváltó kapcsolódik. A blokk teljesítményét egy motorsport-szintű vezérlőegység és egyedi kábelezés növeli. A gépészeti változások közt fontos még megemlíteni a motorsport-specifikációjú kihajtást és részlegesen önzáró differenciálművet is. A lecsupaszított utastérbe szilárd bukókeretet, FIA-szabványú tűzoltókészüléket és OMP versenyüléseket szereltek. A tanulmányautót motorsport-specifikus üzemanyag-tartály és gyorstankoló rendszer egészíti ki.

A GT4 a világ egyik leggyorsabban növekvő motorsport-kategóriája, amely egyre több nemzeti és regionális futammal bővül Európában, Észak-Amerikában, Ázsiában és Óceániában. A 2006-ban alapított és a FIA által felügyelt futamsorozatot arra találták ki, hogy a profik és az amatőrök számára egyaránt megfizethető versenyzési lehetőségeket biztosítson, és lépcsőként szolgáljon a GT3 kategóriába való továbblépéshez. A TOYOTA GAZOO Racing kiértékeli majd a Supra GT4 tanulmányautó potenciális vásárlóinak reakcióit és érdeklődését, mielőtt döntés születne az autó további fejlesztéséről.

 

A Toyota GR Supra GT4 tanulmányautó műszaki adatai

Karosszéria

 

Hosszúság

4.460 mm

Szélesség

1.855 mm

Magasság

1.250 mm

Tömeg

Pillanatnyilag nem nyilvános adat

Konstrukció

Acél karosszéria nagy szilárdságú bukókerettel

Első diffúzor

Természetes alapanyagú kompozit

Hátsó légterelő szárny

Természetes alapanyagú kompozit

Üzemanyagtartály

Motorsport-specifikációjú tartály, gyorstankoló rendszerrel

Vezetőülés

FIA-szabványú OMP versenyautó-ülés

Motor és erőátvitel

 

Típus

Soros hathengeres, kettős megfúvású turbótöltővel

Lökettérfogat

2.998 cm3

Max. teljesítmény

Pillanatnyilag nem nyilvános adat

Max. forgatónyomaték

Pillanatnyilag nem nyilvános adat

Sebességváltó

Automata egység, hátsókerékhajtás

Differenciálmű

Motorsport-specifikációjú, részlegesen önzáró

Kihajtás

Motorsport-specifikációjú

Futómű, kormánymű és fékek

 

Első futómű

MacPherson rugóstag

Hátsó futómű

Multilink

Csavarrugók, lengéscsillapítók, kanyarstabilizátorok

Motorsport-specifikációjú

Kormánymű

Elektrohidraulikus rásegítésű, fogasléces

Fékek

Brembo versenyfékek

Keréktárcsák

OZ 11 x 18 colos