Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
Sulaki - 2018-11-16

Már a Black Friday-re is megtakarít a magyar  

A MediaMarkt webáruháza csütörtökről péntekre virradó éjszaka, pontban éjfélkor indította az online Black Friday-t

  • A Black Friday sztori meghonosodott Magyarországon, az aktív korú lakosság mindössze 4 százaléka nem hallott erről az akciós időszakról

  • Akik soha nem vásároltak ebben az időszakban és még idén sem is tervezik, már kevesebben vannak az országban, mint akik kihasználják ezt a lehetőséget

  • Közel 900 ezren direkt a Black Friday-ra tettek félre pénzt év közben

  • A MediaMarkt webáruháza november 16-án tartja az online Black Friday-t, a kedvezmények már éjféltől elérhetők lesznek.

 

Magyarországon bizonyítottan egy új rövidtávú megtakarítási cél jelent meg. Az aktív korú lakosság 15 százaléka, mintegy 900 ezer felnőtt direkt Black Friday vásárlásra gyűjtött év közben pénzt, hogy nagy kedvezménnyel jusson valamilyen termékhez. Ez derült ki a MediaMarkt megbízásából a Pulzus kutatási applikációval a 18-65 éves korosztály körében végzett reprezentatív kutatásának eredményéből.

 

Az aktív korúak mindössze 4 százaléka nem hallott az angolszász piacról néhány éve beszivárgott akciós időszakról. És ha ehhez hozzávesszük, hogy ez az arány az Y és Z generáció tagjai között mindössze 1-1 százalék, akkor egy, a Karácsonyhoz hasonló erejű kiskereskedelmi vásárlási alkalom kialakulásáról beszélhetünk. Pontosabban a két időszak összemosódásáról: a megkérdezettek 19 százaléka ekkor tervezi beszerezni karácsonyi ajándékait.

 

De nem csak egyre ismertebb az akció, hanem mind többen élnek is vele: a megkérdezettek harmada készül vásárolni akciós terméket novemberben. A fiatalabbak között ez az arány még magasabb: az Y generáció 41, a Z generáció 46 százaléka nyilatkozott hasonlóan. A kereskedők külön örülhetnek annak a 14 százaléknak, vagyis akár 850 ezer embernek, akik bár korábban sosem vásároltak ilyenkor, most készülnek elveszteni Black Friday-szüzességüket. S bár így nagyobb bevételt várhatnak, mint tavaly, de a potenciális vevők kétötödét még idén sem sikerül elcsábítaniuk.

 

Persze a távolmaradásnak anyagi okai is vannak. A korábban említett tudatos megtakarítókon kívül 30 százalék mondta azt, hogy neki megtakarítás nélkül is lesz pénze vásárolni, és mindössze 11 százalék vallotta, hogy őt a vásárlástól csak az anyagi lehetőségek hiánya tántorítja el. Aki viszont költeni készül, az többnyire sokat költ, tehát a Black Friday a nagy értékű vásárlások terepe, ha a megszerezni kívánt termékek listáját nézzük. Az akcióvadászok elsöprő többséggel a nagyobb értékű elektronikai, híradástechnikai és háztartási gépeket részesítik majd előnyben idén.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: MediaMarkt/Pulzus kutatása

 

„A kosárba évek óta jellemzően ezek a termékek kerülnek, tavaly a Black Friday alatt ezekből a termékekből nyolcszor annyit adtunk el, mint egy átlagos hónapban. Idén november 16-án tartjuk az online Black Friday akciót a MediaMarkt webáruházában, a kedvezményes termékek pedig már éjféltől elérhetők lesznek. Idén is kiemelkedő érdeklődésre számítunk, és ez egyben komoly kihívás elé is állítja a szektor szereplőit. A küzdelem a vásárlókért már nem csak az árak, hanem a raktárkészlet és a kiszállítás szintjén is zajlik - mondta el Bombera Zsolt, a MediaMarkt webáruházának ügyvezetője. De az áruházlánc raktárkészlete óriási, a méretet jól érzékelteti, hogy már túl vagyunk 8 millió termék eladásán idén. A szállítási lehetőségekről sokat elárul, hogy az ország településeinek 97%-ára küldtünk már csomagot 2018-ban, és a panaszmentes kiszállítás aránya 99%-os volt

 

 

(A kutatást a Pulzus végezte a MediaMarkt megbízásából. Az adatfelvételre 2018 novemberében került sor. Az 1000 fős válaszadói minta az aktív korú (18-65 éves) magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor, végzettség és településtípus szerint.)