Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2018-09-24

A Toyota célja a széndioxid-kibocsátás és/vagy a hidrogéntermelés/hidrogén rendszerek költségeinek csökkentésére irányuló kutatások előmozdítása

Indul a Toyota Mobilitási Alapítvány (Toyota Mobility Foundation - TMF) kutatási pályázatának második fordulója:kutatási pályázatot hirdet Japánban 2018-ra, a 2017-ben született Hidrogénkutatási Kezdeményezés (Hydrogen Research Initiative) alapján. A kezdeményezés célja, hogy előmozdítsa a fenntartható mobilitást, és az a felismerés szülte, hogy a szénmentes, hidrogénüzemű rendszerek megújuló energiaforrásokkal párosítva komolyan hozzájárulnak a fenntartható energiagazdálkodáshoz.

 

A Toyota Mobilitási Alapítvány a frissen meghirdetett támogatási programmal is hangsúlyozza elkötelezettségét az energiával kapcsolatos egyéb ügyek felvállalásában is, mint például a környezet pusztulása és a világ erőforrásainak kimerülése. A hidrogénalapú energiaellátásra való átállás élénk érdeklődést kiváltó téma manapság, ám a költségek továbbra is komoly gondot jelentenek. Emiatt a Toyota Mobilitási Alapítvány olyan projekteket keres, amelyek célba veszik mind a széndioxid-kibocsátás, mind pedig a hidrogén felhasználás költségeinek csökkentését. A beadott pályázatok elbírálásánál a TMF a hidrogén termelésére, tárolására, szállítására és felhasználására fekteti majd a hangsúlyt. Az alapítványt jegyző Toyota egyébiránt a Hidrogén Tanács egyik vezető tagja és a világ első autógyártója, amely abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás személyautót (Mirai), buszt (Sora), kamiont (Portal) és targoncát is kínál.

2017-ben a TMF útjára indított egy ötéves programot, amely a „hidrogén alapú társadalom” létrejöttét elősegítő alapkutatásokhoz és innovatív fejlesztésekhez nyújt támogatást. Összehívtak egy – egyetemeken és az állami szektorban dolgozó hidrogén- és energia-szakértőkből álló – bizottságot a kutatási programok elbírálására és a támogatásban részesülők kiválasztására. Az ösztöndíjasok a program első évétől kezdve a bizottsági tagokkal vitatják meg kutatásaik eredményeit. A kezdeményezés mostani, második évében a kutatás köre tovább bővült. A jelentkezők – mind a japán egyetemekről, mind pedig az állami szektorból – az alábbi kutatási területeken terjeszthetnek elő javaslatokat:

  • hidrogéntermelés

  • a hidrogén szállítása

  • a hidrogén felhasználási területei

  • energiarendszerek

  • hidrogént felhasználó társadalmi rendszerek (új)

 

A TMF a fiatal kutatókat célozza meg, akik a programban részt vevők következő generációját képviselik. Arra bátorítják őket, hogy más területekről származó tudásukat és technológiai eszköztárukat a hidrogénkutatás szolgálatába állítsák. A Toyota támogatási projektjének teljes költségvetése megközelítőleg 890.000 dollár, amelyből 10-20 projekt támogatásában gondolkodnak (ideális esetben 89.000 dollár jut egy projektre). A támogatott projektek kifutási ideje várhatóan 1-3 év között lesz.

A Toyota célja a széndioxid-kibocsátás és/vagy a hidrogéntermelés/hidrogén rendszerek költségeinek csökkentésére irányuló kutatások előmozdítása, így a támogatás által érintett célszektorok a hidrogéntermelés, a hidrogéntárolás- és szállítá, a hidrogén-alkalmazhatóság, az energiarendszerek és a hidrogént felhasználó társadalmi rendszerek lesznek. A pályázat átfogó kiértékelése eredetiség és megvalósíthatóság szempontjából az egyetemeken és az állami szektorbeli kutatási intézményekben dolgozó hidrogén- és energia-szakértőkből álló bizottság által történik majd.