Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
sulaki - 2018-05-08

Az MSPF-alapú autómegosztás továbbfejlesztése érdekében a Toyota kidolgozta a Smart Key Box (SKB) megoldást

A frissen létrehozott, a helyi igényekre szabott mobilitási szolgáltatásokat kínáló Toyota Connected Europe az Egyesült Államokban már 2016 vége óta sikerrel működő mobilitási szolgáltatási platform (MSPF) tapasztalataira épít majd. Az autómegosztáshoz hasonló mobilitási szolgáltatások népszerűsége és elterjedése miatt az MSPF többféle funkcióval támogatja ezeket a megoldásokat, illetve hasznosítja a Toyota Smart Center (TSC), a Toyota Big Data Center és a pénzügyi szolgáltatások lehetőségeit.

 

A Toyota a közelmúltban önállóan működő üzleti funkciókat alakított ki, például járműkezelési rendszereket és lízingprogramokat, s ezek révén célirányos szolgáltatásokat nyújt a mobilitási szolgáltatások üzemeltetőinek. Ezeket a funkciókat az MSPF összesíti és foglalja rendszerbe. A jövőben, amikor a Toyota együttműködésre lép bizonyos mobilitási szolgáltatások üzemeltetőivel, azok az MSPF funkciói közül választhatják ki és használhatják majd azokat, melyek kényelmesebb és kifinomultabb szolgáltatást nyújtanak ügyfeleik számára.

Az MSPF-alapú autómegosztás továbbfejlesztése érdekében a Toyota kidolgozta a Smart Key Box (SKB) megoldást, ami módosítás nélkül beszerelhető a járművekbe. Az autómegosztó szolgáltatás felhasználói okostelefonjukkal zárhatják és nyithatják az ajtókat, illetve indíthatják el a motort, így biztonságosabbá válik az autók kölcsönzése és bérbeadása. Az autóban elhelyezett SKB-eszköz hozzáférési kódjai a felhasználó okostelefonjára érkeznek. Amikor az okostelefon megjelenik a jármű közelében, az eszköz
Bluetooth
Low Energy (BLE) kommunikációval ellenőrzi a kódot, és a felhasználó – a szokványos intelligens kulcshoz hasonlóan – okostelefonjával használhatja a kulcsot. A járműfoglalásoknak megfelelően a TSC határozza majd meg az időszakot, amikor a felhasználó hozzáférhet az SKB-hoz. A hagyományos autómegosztó szolgáltatásoknál a felhasználók – fizikai értelemben is – közösen használták a kulcsokat egy a járműben elhelyezett kazetta, vagy egy erre a célra szolgáló kommunikációs eszköz csatlakozása révén. Ám ezek a hagyományos módszerek praktikusan továbbfejleszthetők.

A Toyota az MSPF-t és az SKB-t alkalmazó kísérleti programot már 2017 januárjában elindított az USA-ban a helyi Getaround autómegosztó vállalkozással közösen. Ezt az együttműködést támogatta a Mirai Creation Investment Limited Partnership – egy, a Toyota részvételével működő alap – által októberben eszközölt stratégiai befektetés a Getaround vállalatba. A kísérleti program ideje alatt a Toyota és a Getaround megvizsgálták, milyen előnyöket jelent az SKB az autómegosztás terén.

A Toyota Financial Services az Egyesült Államokban már egy új pénzügyi terméket is kifejlesztett , melynél a lízingelő az autómegosztásból befolyó jövedelemből fizeti a lízingdíjat. A konstrukció célja, hogy kényelmesebb módon és nagyobb számban elérhető autók álljanak rendelkezésre az autómegosztáshoz, illetve hogy új felhasználók csatlakozzanak az ilyen jellegű mobilitási szolgáltatásokhoz. A felmérések eredményei alapján a Toyota megvizsgálja majd az MSPF más mobilitási szolgáltatásokhoz, például az önkiszolgáló autóbérléshez történő felhasználását Japánban.

Az MSPF-t a Toyota amerikai székhelyű, konnektivitásra szakosodott globális vállalata, a Toyota Connected Inc. fejleszti és működteti majd.

„A Getaroundnál mindig az volt a célunk, hogy széles körben lehetővé tegyük az autómegosztást,” mondta el Sam Zaid, a Getaround alapítója és vezérigazgatója. „Ha egyesítjük tapasztalatainkat és célirányosan kifejlesztett autómegosztási technológiánkat a Toyota mobilitási szolgáltatásokat átfogó tevékenységeivel, új lehetőségek nyílnak meg a Toyota és a rohamosan bővülő autómegosztási piac ügyfelei számára is.”