Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
sulaki - 2018-05-05

100%-ban elektromos meghajtás és hatótáv, dinamikus külső megjelenés és fejlett biztonsági technológiák

Alig fél évvel az új Nissan LEAF bemutatása után a Nissan bejelentette, hogy legfrissebb modelljére máris több, mint 19.000 megrendelés érkezett. Ez azt jelenti, hogy Európában minden 12. percben eladnak egy új Nissan LEAF-et.

Az új Nissan LEAF a világ legkeresettebb zéró emissziós elektromos járművének következő fejlődési állomása. Több mint 320.000 ügyfél választotta a LEAF-et 2010-es forgalomba kerülése óta – a mostani, teljesen megújult modell pedig még nagyobb hatótávolságot, még dinamikusabb megjelenést, a kategóriájában legfejlettebb vezetéstámogató technológiákat és még fejlettebb csatlakoztatási lehetőségeket kínál az ügyfelek számára.

Horváth Gergő, a Nissan Sales CEE PR és marketingért felelős menedzsere a következőket fűzte a hírhez: „A vadonatúj Nissan LEAF a legfejlettebb és legelérhetőbb 100%-ban elektromos jármű. Az autó egyben a Nissan Intelligens Mobilitás megtestesítője is. Az Intelligens Mobilitás az a jövőkép, amelyet vállalatunk követ ügyfeleink vezetési élményének, valamint a járművek meghajtásának és társadalomban betöltött szerepének átalakítása során. Ez az autó élvezhetőbb, izgalmasabb és összehangoltabb vezetési élményt nyújt, mint bármely más tömeggyártású elektromos jármű. Egyszerűen lenyűgöző.”

Az új LEAF európai bemutatkozása az októberben tartott Nissan Futures 3.0 rendezvényen sosem látott érdeklődést vonzott mind az új, mind az eddigi elektromosjármű-tulajdonosok körében. Az ügyfelek a mai napig több mint 19.000 új Nissan LEAF-et rendeltek annak ellenére, hogy az autók legkorábban 2018 februárjában kerülhetnek csak az európai bemutatótermekbe.

Új gondolkodásmód

A Nissan LEAF a Nissan Intelligens Mobilitás megtestesítője. Teljesen új vezetési élményt ad, célja az örömtelibb, magabiztosabb autózás, szorosabb kapcsolatban az autón kívüli világgal.

Ez a fogyasztói ajánlat három fő pilléren nyugszik; Intelligens Meghajtás, ami a LEAF új, továbbfejlesztett 40 kW-os elektromos hajtásláncán keresztül valósul meg a megnövelt energiahatékonysággal, megnövelt nyomatékkal és teljesítménnyel, még izgalmasabbá téve a vezetési élményt; Intelligens Vezetés, ami azoknak a technológiáknak a gyűjtőneve, amelyek növelik a vezető magabiztosságát vezetés közben, növelik a biztonságot és csökkentik a stresszt; és a Nissan Intelligens Integráció, ami a csatlakozási lehetőségeken keresztül összeköti az autót annak tágabb társadalmi környezetével, és egyedülálló kétirányú töltési technológiája segítségével csatlakoztatja a járművet az elektromos hálózatra.

Az új Nissan LEAF ugyanakkor sokkal több egy 100%-ban elektromos járműnél: ez egy olyan mobil tápegység, ami otthoni vagy irodai megoldások segítségével lehetővé teszi az ügyfelek számára az energiafelhasználás irányítását.

Stílusos megjelenésével készen áll, hogy széles tömegeket hódítson meg 4,49 méteres hosszúsága, 1,79 méteres szélessége, 1,54 méteres magassága és 2,70 méteres tengelytávja kifejezetten karcsú sziluettet, markáns, dinamikus megjelenést és kiváló aerodinamikát (0,28-as légellenállási együttható (Cd)) kölcsönöz az új Nissan LEAF-nek. Bárki, aki kicsit is ismeri a Nissan formatervét felismeri a márkára jellemző bumeráng alakú fényszórókat és az autó elejének V-motion kialakítását. Ugyanakkor a kék elemek, például az első hűtőrács és a hátsó lökhárító kerete kiemeli az autó 100%-ban elektromos, zéró emissziós voltát.

A LEAF a következő 10 külső színben kapható: fehér, piros, gesztenyebarna, szürke, zöld-ezüst, ezüst, vörös, gyöngyházfehér, fekete színekben, és egy kéttónusú színkombinációban: gyöngyházfehér karosszéria fekete tetővel.

Vezetőcentrikus belső tér

Az új Nissan LEAF belső tere teljes átalakuláson esett át: a járművezetőre összpontosít, és az okos térhasználatot ötvözi az optimális funkcionalitással. Az „ívelt szárny” forma megjelenik az ülések huzatának élénk kék varrásában, a műszerfalon és a kormánykeréken, a nyugodt környezet és kiváló minőség érzetét keltve ezzel. A 435 literes csomagtartó és a 60/40 arányban osztott hátsó ülés a lenyűgöző tárolási dimenziók és maximális kihasználhatóság világát nyitja meg a tulajdonosa számára, ami az új Nissan LEAF-et tökéletes családi autóvá teszi. A maximális csomagtér-kapacitás lehajtott ülésekkel 1.176 liter.

Nagyobb hatótávolság, több élmény

Az új Nissan LEAF új e-hajtáslánca 110 kW teljesítményt és 320 Nm nyomatékot biztosít, 7,9 mp-re javítva ezzel a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás idejét, C szegmensbe illő teljesítmény mellett. Az új Nissan LEAF 378 km-es NEDC hatótávolsággal rendelkezik (a végső típusjóváhagyási folyamat még függőben van). Emellett az új Nissan LEAF az első elektromos autó, amit a WLTP* rendszer szerint teszteltek, és lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy városi körülmények között 415 km-t tegyenek meg egyetlen feltöltéssel.

Ez a teszt pontosabban tükrözi a valós helyzeteket. Ez azt jelenti, hogy a járművezetők hosszabb utakra indulhatnak, amit a kiterjedt európai CHAdeMO gyorstöltőhálózat tagjai is támogatnak.

A töltési idő riasztási állapotról 80%-ra (gyorstöltővel - 50 kW) 40-60 perc, ugyanakkor 7,5 óra szükséges az akkumulátor riasztási állapotról 100%-ra való feltöltéséhez egy 7 kW-os fali töltővel).

Korszerű biztonsági jellemzők

Ha a biztonságot keressük, az új Nissan LEAF tökéletes megbízhatóságot kínál vezetőjének. Az alapfelszereltség már a belépő felszereltségi szinttől kezdődően tartalmaz hat légzsákot (első, oldalsó és függöny), ISOFIX rögzítőt, blokkolásgátló fékrendszert (ABS), elektromos fékerő-elosztót (EBD), fékrásegítőt (BA) és visszagurulás-gátlót (HSA). A Visia szinttől az alapfelszereltség része továbbá a közúti jelzéseket felismerő rendszer és a holttérfigyelés, valamint az Intelligens Vészfékezési Asszisztens gyalogos- és kerékpárosfelismeréssel.

Az új Nissan LEAF alapfelszereltségéhez tartoznak még olyan fejlett biztonsági technológiák is, mint a Sávelhagyás-jelzés, az Intelligens Sávelhagyás-jelzés és -megelőzés és a Keresztirányú forgalom figyelmeztetés.

Modern vezetéstámogató technológiák

Az új Nissan LEAF felszereltsége tartalmazza az Intelligens mobilitás innovatív technológiáit, beleértve a biztonságosabb és kényelmesebb vezetést kínáló ProPILOT fejlett vezetéstámogató rendszert és a ProPILOT Parkot, ami egyetlen gombnyomásra teljesen önálló parkolást hajt végre.

A ProPILOT rendszer autópályára, egy sávban való közlekedéshez készült, és a nagyobb forgalmi torlódásokban való használatra vagy nagy sebességgel történő haladásra lett optimalizálva.

A vezető ugyanolyan könnyen tudja aktiválni a ProPilot-ot, mint a hagyományos sebességtartó automatikát: egyszerűen be kell állítania a kívánt haladási sebességet és távolságot. A radarral és kamerával támogatott ProPilot az autó előtt észlelt forgalomhoz igazítja a sebességet, és a sáv közepén tartja az autót. Még a forgalomtorlódások kezelésére is képes, így pihentetőbbé teszi a mindennapi városi közlekedést, és csökkenti az elfáradást.

Forgalomtorlódások esetén, ugyanazon technológiai logika mentén, a ProPILOT rendszer automatikusan szabályozza az előtte haladó autóhoz képesti távolságot, és szükség esetén fékez, vagy a járművet akár teljesen meg is állítja. A megállást követően a jármű még akkor is egyhelyben marad, ha a vezető nem nyomja le a fékpedált. A forgalom újraindulása esetén az autó automatikusan újra elindul. Ha a forgalom 3 másodpercnél hosszabb időre áll le, a ProPilotot a gyorsítópedál lenyomásával vagy a kormánykeréken található gombbal lehet újraindítani.

A ProPILOT Park emberi beavatkozás nélküli, automatikus parkolássegítő rendszer. A ProPILOT Park párhuzamos és merőleges parkolás esetén is használható (előre és hátramenetben egyaránt), és könnyedén leparkolja az új Nissan LEAF-et, miután a jármű vezetője kiválasztotta a rendszer által javasolt parkolóhelyek egyikét. A ProPILOT Park gomb megnyomásával az új Nissan LEAF teljesen átveszi a parkolással kapcsolatos teendőket, és a manőver végeztével automatikusan aktiválja a rögzítőféket.

Az e-Pedal

Az új Nissan LEAF forradalmi e-Pedal technológiája megreformálja a vezetést: a gyorsítópedálra gyakorolt nyomás csökkentésével vagy növelésével egyszerűen elindítható, gyorsítható, lassítható és megállítható a jármű. A gyorsítópedál felengedésével az autó lassít, majd teljesen megáll – még a lejtőn is – anélkül, hogy a vezető hozzáérne a fékpedálhoz. A lassulás mértéke akár 0,2 g is lehet, így az e-Pedallal a vezetőnek nem kell állandóan áthelyeznie lábát a gyorsítópedálról a fékpedálra, hogy lelassítson, vagy megállítsa az autót. Ez kevésbé fárasztó és csökkenti a mindennapi városi vezetéssel járó stresszt, mivel lehetővé teszi, hogy a vezető a hagyományos autókhoz képest akár 90%-kal kevesebbet használja a fékpedált.

Kiemelkedő információ és szórakozás

Az új Nissan LEAF továbbfejlesztett, 7 hüvelykes színes (TFT) kijelző megjeleníti a legfontosabb funkciókat, beleértve az audio- és navigációs rendszer információit.

A NissanConnect EV navigációs rendszere Bluetooth-csatlakozási lehetőséget és digitális rádiót is tartalmaz. A szokásos navigációs jellemzők mellett valós idejű adatokkal szolgál a legközelebbi töltőpontokról is. Az összekapcsolhatóságot fokozhatja a választható Apple Carplay és Android Auto is (piactól függően).

Az eredeti LEAF egyik legnépszerűbb képessége, hogy az autó klímarendszerének aktiválása időzíthető, így az utazás megkezdése előtt fűtéssel vagy hűtéssel elérhető a kívánt hőmérséklet. Így az ügyfelek takarékoskodhatnak az akkumulátor töltöttségével, hiszen az autó fűtését illetve hűtését hálózati árammal végezhetik el.

Választási lehetőségek


Az új Nissan LEAF négyféle felszereltséggel kapható – Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna

 

Az új Nissan LEAF specifikációi

Külső jellemzők

Teljes hossz (mm)

4490

Teljes szélesség (mm)

1788

Teljes magasság (mm)

1530 (16”) és 1540 (17”)

Tengelytáv (mm)

2700

Nyomtáv első/hátsó (mm)

1540/1555 (16”) 1530/1545 (17”)

Legkisebb szabad magasság (mm)

150

Légellenállási együttható (cd)

0,28

Gumiabroncsok

205/55R16 vagy 215/50R17

Csomagtér befogadóképessége kalaptartó

435 liter

nélkül

Tömeg/kapacitás

(kg)

Önsúly (legalacsonyabb érték, kg)

1580 (68 kg-os járművezetővel és 7 kg

csomaggal)

Kapacitás

Öt utas

Jármű megengedett össztömege

1995

(legalacsonyabb érték, kg)

Akkumulátor

Típus

Lítium-ion akkumulátor

Kapacitás

40 kWh

Elektromos motor

Maximális teljesítmény

110 kW (150 LE)/3283~9795 ford./perc

Maximális nyomaték

320 Nm (32,6 kgfm)/0~3283 ford./perc

Teljesítmény

415 km (WLTP hatótávolság, városi

használatban)

270 km (WLTP hatótávolság, vegyes

Hatótávolság

használatban)

378 km (NEDC)

21 óra (10A, háztartási áramellátásról)

Töltési idő (normál töltés)

7,5 óra (új 7 kW-os töltővel)

Töltési idő riasztási állapotról 80%-ra

(gyorstöltővel)

A töltési idő függ a környezeti hőmérséklettől, a

40-60 perc (50 kW)

töltés megkezdésekor az akkumulátor hőfokától,

valamint a gyorstöltő típusától és állapotától.

Maximális sebesség

144 km/h

 

A fényképek készítéséhez használt HTC U11 telefont a HTC biztosította