Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
sulaki - 2017-06-23

A projekt célja, hogy az Önkormányzati ASP központ felállítása

A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség 17,896 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretében. Az
ASP
-modell lényege, hogy az önkormányzatok egy böngészőprogram segítségével az interneten keresztül vehetik igénybe a távoli szolgáltató központtól a tevékenységük támogatásához szükséges szoftvereket, alkalmazásokat, így hatékonyabbá válik az önkormányzati ügyintézés.

 

A projekt célja, hogy az Önkormányzati
ASP
központ felállítása (ASP 1) nevű kiemelt projekt eredményeként kialakult keretrendszer és szakrendszerek 2019. január elsejétől az összes magyarországi települési önkormányzat számára elérhetőek legyenek és korszerű és felhasználóbarát rendszer kerüljön kialakításra. Új eleme az adattárház felállítása, amely az
ASP
szakrendszereiből és a Magyar Államkincstár (MÁK) által üzemeltetett rendszerekből érkezett adatokat központosítottan kezeli a hatályos adatvédelmi előírásoknak megfelelően. A szakrendszerek integrációjával megszüntethetőek az ügyviteli és az adminisztrációs párhuzamosságok, csökkenthetőek az eljárási költségek és lerövidülhet az ügyintézési idő.

A helyi önkormányzatok feladatellátását támogató rendszer, tartalmazza az önkormányzati gazdálkodást, az ingatlanvagyon-nyilvántartást, a helyi adóztatást, az ipari és kereskedelmi feladatokat, az iratkezelést támogató integrált szakrendszereket, a szakrendszeri szolgáltatásokat összefogó és azok menedzsmentjét biztosító keretrendszert, valamint az ügyfélszolgálati és csatlakoztatási koordinációs feladatokat támogató rendszereket. Ezek együtt biztosítják az elektronikus ügyintézéshez szükséges technológiát.

A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) vezetésével megvalósuló projektben konzorciumi tagként vesz részt a Belügyminisztérium, amely a rendszer jogszabályi feltételeinek megvalósításán túl az önkormányzati szövetségekkel való kapcsolattartást és a politikai egyeztetést is végzi. A MÁK fejleszti az egyes szakrendszereket, és működteti a projekt ügyfélszolgálatát. A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) alkalmazásfejlesztési feladatok mellett biztosítja a rendszer működéséhez szükséges központi infrastruktúrát és fokozatosan csatlakoztatja az önkormányzati hivatalokat a Nemzeti Távközlési Gerinchálózathoz. A KINCSINFO Nonprofit Kft. az adó szakrendszer, az IdomSoft Zrt. a gazdálkodási szakrendszer fejlesztését, bevezetését és támogatását látja el. A Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Kft. az állampolgárok és a vállalkozások számára elérhető elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó feladatrendszert valósítja meg.

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

A projekt címe: Az Önkormányzati
ASP
-rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése

A projekt azonosító száma: KÖFOP-1.0.0.-VEKOP-15-2016-0008