Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
Sulaki - 2017-03-22

A munkavállalók jelentős része, 46% beismeri, hogy „a munkaórák mennyisége nem elegendő a szükséges feladatok elvégzéséhez

Az Epson új felmérése szerint, a magyar munkavállalók 82%-a szereti a munkáját és a munkahelyét, 74%-uk egyetért azzal a kijelentéssel, miszerint a munka és a magánélet közötti egyensúly megfelelő. Mindez annak ellenére van így, hogy többségüknek (68%) hetente átlagosan 7 túlórája van, amelynek 41%-a kifizetetlen.

A munkavállalók jelentős része, 46% beismeri, hogy „a munkaórák mennyisége nem elegendő a szükséges feladatok elvégzéséhez", és 43 százalékuk mutat rá, hogy a munkával járó egyéb kötelezettségeknek való megfelelés, például részvétel a megbeszéléseken, jelentések készítése, az adminisztráció, a tényleges munkavégzés útjában áll. Emellett a kutatások arra is rávilágítanak, hogy az alkalmazottak a legjobb teljesítményre a túlórák ideje alatt képesek, ekkor olvassák el az olvasatlan e-mailjeiket (42%), nézik át befejezett vagy majdani feladataikat (43%), és mélyednek bele a szakcikkekbe készségeik fejlesztése érdekében (31%).

A kutatás azt is felveti, hogy a túlóráknak köszönhetően munkaidőben sokkal inkább a szociális élet dominál a munkahelyeken, a megkérdezettek 29%-a beismeri, hogy szeret munkaidőben beszélgetni és társasági életet élni, a munkáját pedig túlórában fejezi be. Ezt támasztja alá, hogy a munkavállalók 80%-a fontosnak tartja a szociális életet a munkahelyen.

Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője szerint: „A munkavállalói elégedettség és a dolgozók ösztönzése fontos gazdasági összetevők, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni a versenyszellemű üzleti környezetben. A szervezetek támogathatják a pozitív munkakultúra kialakítását és még inkább hozzájárulhatnak dolgozóik boldogságérzetéhez. Ez a kutatás bepillantást kínál a mai munkavállalók időbeosztásába, rávilágít a rájuk nehezedő nyomásra és a munkahelyi prioritásokra.”

 

 

A tanulmányról

A kutatás a Coleman Parks vezetésével, online zajlott 2016 októberétől 2017 januárjáig.

Közönségprofil: KKV-k (10-250 alkalmazott). Alkalmazottak, akik rendszeresen használják a nyomtatót (legalább egyszer egy héten), összesen 2400 résztvevővel.

Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon, Romániában, Belgiumban, Dániában, Finnországban, Hollandiában, Norvégiában, Svédországban, Dél-Afrikában, Izraelben és Görögországban dolgozó irodai alkalmazottak vettek részt.

Összességében n=2400 irodai dolgozó töltötte ki határidőre a felmérést. A felmérést kitöltő válaszadók megoszlása országonként a következő: Csehország (250), Szlovákia (250), Lengyelország (200), Magyarország (200), Románia (100), Belgium (200), Dánia (100), Finnország (100), Hollandia (200), Norvégia (100), Svédország (200), Dél-Afrika (200), Izrael (200), Görögország (100).

Szabvány kerekítést alkalmaztunk, így néhol a számok nem teszik ki a 100%-ot.