Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
sulaki - 2017-03-22

A hazánkban is népszerű utcai Lexus RC F sportkupé versenyautó változata most szerezte meg a sportágat irányító szervezet, a FIA homologizáci&oac

A Lexus 2017-ben immár az RC F GT3 géppel is megjelenik a versenypályákon, tovább erősítve márkaimázsát a motorsport egyre gyarapodó rajongói táborában. A vadonatúj RC F GT3 több amerikai és japán bajnokságon is rajthoz áll, sőt Európában is indul néhány versenyen.

A hazánkban is népszerű utcai Lexus RC F sportkupé versenyautó változata most szerezte meg a sportágat irányító szervezet, a FIA homologizációját, így rajthoz állhat az amerikai és japán bajnokságokon, sőt az évadban több európai futamon is indul majd. Az USA-ban a Lexus két Lexus RC F GT3 versenyautót biztosít a 3GT Racing csapat számára, amely az IMSA WeatherTech SportsCar Championship sorozat GTD osztályában fog versenyezni. Japánban az LM Corsa csapat áll majd rajthoz két ilyen autóval a Super GT sorozat GT300 osztályában.

Európában két csapat, a Farnbacher Racing és az Emil Frey Racing versenyzett tavaly a VLN Hosszútávú sorozatban RC F GT3 prototípusokkal; fejlesztőmunkájuk idén is folytatódik, hogy a jövőben még jobb eredményeket érhessenek el az európai GT3 futamokon. A csapatok 2017-ben is rajthoz állnak bizonyos európai versenyeken, többek közt a Nemzetközi GT Open sorozat egyes futamain. Tavaly a Lexus volt az első ázsiai autógyártó, amely győzelmet aratott a VLN Hosszútávú sorozatban, az RC F GT3 prototípus első helyezést ért el az október 8-i Nürburgring Nordschleife futamon. A Lexus tavaly egy másik versenyutójával, az RC F modellből kialakított GT500 géppel is kimagasló eredményeket ért el. A 2016-os RC F GT500 uralta a japán Super GT sorozat mezőnyét, és a SARD csapat, illetve Heikki Kovalainen és Kohei Hirate pilóták mind csapatszinten, mind pedig egyéniben bajnoki címet szereztek a GT500 kategóriában.




MŰSZAKI ADATOK

Jármű neve LEXUS RC F GT3

Motor 5,4 literes V8

Teljesítmény 373+ kW (500+ LE)

Nyomaték nincs adat

Sebességváltó 6 fokozatú szekvenciális versenyváltó

Kerekek 13x18 col, 13 x 18 hátul, – kerékagy-rögzítésű

Fékek acél féktárcsák

Tengelytávolság 2730 mm

Hosszúság 4845 mm

Szélesség 2030 mm

Magasság 1270 mm

Menetkész tömeg 1.300 kg