Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-11-16

-          A Fujitsu megbízásából végzett globális felmérés a digitális forradalom vállalatokra gyakorolt jelenlegi és jövőben hatását vizsgálja

A cégvezetők több mint fele (52%) úgy gondolja, hogy a digitális forradalom következtében szervezete 2021-re nem fog létezni a jelenlegi formájában – állapította meg a Fujitsu megbízásából végzett globális felmérés¹. Szinte mindenki (98%) úgy nyilatkozott, hogy szervezetére már hatást gyakorol, és továbbra is hatást fog gyakorolni a digitális forradalom, és 92% már azt is felismerte, hogy cégének fejlődnie kell ahhoz, hogy sikeresen működhessen a digitális világban. 75% úgy véli, hogy iparága alapjaiban fog megváltozni öt éven belül.

 

Arra kérdésre, hogy ki jelöli meg cégnél a digitális irányokat, a megkérdezettek közel fele (45%) a vezérigazgatói vagy vezetői csapatot jelölte meg. A külső tényezők közül sokan (45%) az ügyfeleket nevezték meg a versenytársak (31%) előtt. Arra a kérdésre, hogy ki jár élen a digitális forradalomban a saját iparágán belül, csak a vezetők 12%-a nevezte meg a saját vállalatát – míg 45% a szektoron kívüli start-up szervezeteket említette elsőként.

Bár a cégvezetők drámai változásokra számítanak a következő években, többségük (72%) úgy gondolja, hogy a digitalizáció izgalmas lehetőségeket tartogat számukra, és a megkérdezettek négyötöde (80%) pozitív tényezőként tekint rá. Ezzel összhangban a vállalatok igyekeznek gyorsan kiaknázni a potenciális előnyöket. A vezetők 71%-a szerint cégüknek gyorsabbnak kell lennie az innováció terén, ha releváns akar maradni a piacon. Ez a nézet Finnországban a legerősebb (97%), míg a spanyolországi vezetők a legkevésbé biztosak ebben (36%).

 

„A digitális forradalom mindent átalakít. Az üzleti modelleket, az árbevételi forrásokat, a működést és a folyamatokat, az ügyfélkapcsolatokat, a szolgáltatásokat. Pontosan ez táplálja az aggodalmakat. Árulkodó jel, hogy a potenciális előnyök ellenére a vezetők egyharmada (33%) azt kívánja, bárcsak ne érezné a saját bőrén a digitális forradalom hatását. A két évvel ezelőtti helyzethez vagy az IT-döntéshozók digitális átalakulással kapcsolatos szemléletét és véleményét vizsgáló tavalyi felmérésünkhöz képest is érzékelhető, hogy a vezetők magabiztosabbá váltak, és már tudják: a siker érdekében nem csupán lépést kell tartaniuk a versenytársaikkal, hanem le is kell hagyniuk őket, és gyorsabban, stratégia alapján kell végrehajtaniuk a digitális átalakulást. A felmérés megállapításaiból világosan kirajzolódik, mekkora nyomás nehezedik a vezetőkre a sikeres digitalizáció terén” – mutatott rá Duncan Tait, a Fujitsu EMEIA- és amerikai régióért felelős alelnöke.

 

A digitális világban való sikeres működés feltételeivel kapcsolatban a cégvezetők közel háromnegyede (72%) elmondta, hogy a vállalati stratégia szerves részévé kell tenni az együttműködést azokkal a szervezetekkel, amelyek segítséget tudnak nyújtani a digitális forradalomra való jobb reagáláshoz. 73% szerint a technológia határozza meg, hogy képes lesz-e a szervezet boldogulni a digitális világban, míg 67% véli szükségesnek ehhez a külső technológiai szakértőkkel folytatott együttműködést.

 

„A cégvezetők tudják, hogy ebben a kihívásokkal teli, átmeneti időszakban előnyükre válik, ha meg tudják osztani tudásukat, ötleteiket és erőforrásaikat egy olyan partnerrel, aki tudja, mire van szükség a sikerhez a digitális világban. Ha a digitális átalakulás minden érintettje együttműködve verekedné át magát ezen a válságos időszakon, akkor valamennyien kiaknázhatnák a digitális kor előnyeit a fejlődés és az innovatív, nyereséges működés érdekében” – tette hozzá Duncan Tait.

 

 

 

A Fujitsu „Digitális készültség: közös kreatív munka az átalakulás korában” (Fit for Digital: Co-creation in the Age of Disruption) c. jelentés innen tölthető le.

 

A kvantitatív felmérést 2016 szeptemberében hajtotta végre a Censuswide független kutatócég. A minta az állami, a pénzügyi szolgáltatási, a kiskereskedelmi és a gyártószektor közepes és nagyméretű vállalatainak 1180 vezérigazgatói szintű döntéshozójából állt.

 

A minta mérete országonként:

USA – 210

Ausztrália - 152

Egyesült Királyság – 156

Németország – 152

Spanyolország –150

Franciaország – 150

Olaszország – 150

Finnország – 30

Svédország – 30