Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_bisl2agtj61jj5am3gst6c7n46, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/itextreme/public_html/index.php on line 3
IT-Extreme - A felhÅ?alapú informatika leggyakoribb mítoszai

Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
Sulaki - 2012-07-05

FelhÅ?tévhitek és a valóság...



A felhőalapú informatikai rendszer bevezetése hatékony megoldás lehet szinte bármely szervezet számára, a különböző szolgáltatási típusokkal szemben azonban még mindig nagy a bizonytalanság a vállalatvezetők körében. A NAVIGATOR Informatika Zrt. ezért összegy?jtötte a legfontosabb tévhiteket, amelyek cáfolatának megismerése nagymértékben hozzájárul a felhőalapú informatika megértéséhez és a szolgáltatás által kínált előnyök felismeréséhez.

 

1. tévhit: A felhőalapú szolgáltatások nem minden vállalat számára előnyösek

A felhőalapú informatikai megoldások szinte bármilyen méret? és típusú vállalat számára előnyösek, csupán a szervezethez illő szolgáltatási típust kell megfelelően kiválasztani. Az első és legfontosabb feladat mindig az adott vállalat igényeinek a felmérése, mivel jól m?ködő rendszert akkor lehet kialakítani, ha pontosan megfelel az elvárásoknak. A felhőalapú technológiák elterjedése elsősorban a nagyvállalatoknak köszönhető, ám ma már számos, speciálisan a KKV-k számára kialakított megoldás is elérhető a piacon. A NAVIGATOR tapasztalatai szerint az induló-, és kis- és középvállalkozások esetében a hosztolt nyilvános felhő, nagyvállalatoknál pedig a privát felhő bevezetése a leginkább hatékony megoldás.

A tervezés során azt is el kell dönteni, hogy az informatikai környezet mely részét érdemes felhőalapon kiszolgálni. A nagyvállalatoknál a legjobb megoldás, amikor a szolgáltató az együttm?ködési szolgáltatásoktól – például levelezés, közös dokumentumtár, CRM, dokumentum menedzsment – az üzleti alkalmazásokig mindent felhő alapon valósít meg. A KKV-k esetén pedig a hibrid megoldások sokszor költséghatékonyabbak, mintha mindent egy privát felhőből szolgálnák ki a vállalkozást.

 

„Tapasztalataink azt mutatják, hogy az együttm?ködési szolgáltatások kiszolgálása nyilvános felhőből egyrészről 20-30 százalékos
TCO
megtakarítást eredményez, másrészről olyan pozitív folyamatok indulnak el, mely a vállalatot a korábbi megoldások és IT kultúra átgondolására, paradigmaváltásra ösztönzi” – mondta Juhász Lajos, a NAVIGATOR Informatika Zrt. vezérigazgatója. 

 

2. tévhit: A felhőalapú informatika nem biztonságos

A vállalatoknál m?ködő széttagolt és sérülékeny, helyi informatikai rendszerekkel szemben a felhőalapú architektúrák központosítottak, és a folyamatok nagy része automatizált, ami lecsökkenti az emberi hiba lehetőségét és a rendszer veszélyeztetettségét. A több
szerver
együttes, egy helyen történő üzemeltetése magas szint? rendelkezésre állást és biztonsági intézkedéseket kíván, ezért a szolgáltatók a lehető legjobb és legmodernebb biztonsági megoldásokat alkalmazzák a meghibásodások és a támadások megelőzésére. A szigorú titkosítási módszerek alkalmazásának köszönhetően a felhőben esetleg egymás mellé kerülő versenytársak adatai is maximális biztonságban vannak, továbbá a távolról dolgozó alkalmazottak mobileszközeikről is biztonságosan elérhetik az információkat. A szolgáltató pedig garantálja a lehető legmagasabb szint? szaktudást és támogatást, valamint a 99,99 százalékos rendelkezésre állást.

 

3. tévhit: A vállalat elveszíti az ellenőrzést a felhőben tárolt adatok fölött

A felhőalapú megoldások információbiztonsági szintje és rugalmassága magasabb a hagyományos, vastagkliens-megoldásoknál, és az új típusú rendszerekben az adatok pontos földrajzi elhelyezkedésénél sokkal fontosabb azok védelme és a kapcsolódó szolgáltatások. A felhőben tárolt adatok nagyobb biztonságban vannak, mint a vállalati szervereken, hiszen a szolgáltatónál megbízott szakértők professzionális üzemeltetési körülményeket biztosítanak számukra. Az automatizált biztonsági megoldások pedig leegyszer?sítik a megfelelőségi rendelkezések betartását. Ha egy vállalat tapasztalt, jó referenciákkal rendelkező szolgáltatót választ, és igényeit pontosan rögzíti a szolgáltatói szerződésben, a vállalati adatok maximális biztonságban lesznek. A felhőalapú informatikai rendszer így a szigorú jogi és adatvédelmi szabályoknak megfelelni kényszerülő, főként pénzügyi, illetve jogi profilú vállalatok számára is kiváló megoldást jelent.

 

4. tévhit: A felhőalapú számítástechnika drágább, mint a hagyományos

A felhőalapú informatika bevezetésének egyik legnagyobb előnye, hogy jelentősen csökkenthetők a fizikai eszközökkel kapcsolatos költségek és problémák, valamint akár több érvre megállíthatóak az informatikai beruházások. A felhőalapú megoldások integrációjától függően a
TCO
20-30 százalékot biztosan csökken, a vállalatoknak pedig nem kell beruházniuk a
hardverek
folyamatos cseréjébe, valamint biztosítaniuk a saját szerverek fenntartásával kapcsolatos speciális körülményeket, és vállalni az ezzel járó költségeket. A maximális hatékonyság érdekében a felhőalapú informatikai megoldások az aktuális igényeknek megfelelően egyszer?en bővíthetők vagy éppen sz?kíthetők, így a vállalatok pontosan azért fizetnek, amit használnak. A szolgáltatók szerződéses követelményei is megváltoztak: a korábbi 2-3 éves megállapodások helyett a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződéseket ma már többnyire maximum egy év határozott időre kötik, mely szintén kedvezőbb az ügyfelek számára. A havidíjas konstrukciónak köszönhetően pedig az informatikai költségek könnyebben tervezhetők és nyomon követhetők.

 

5. tévhit: A vállalati alkalmazottaknak sok idejét veszi igénybe, mire megtanulnak az új rendszerben dolgozni

Kétségtelenül igaz, hogy némi átképzéssel jár a felhőalapú informatikára történő áttérés, a NAVIGATOR tapasztalatai szerint azonban ez olyan csekély kellemetlenséget okoz, amely nem mérhető össze az azonnal érezhető előnyökkel. Egy megfelelően kialakított felhőalapú rendszerben a munkafolyamatok átláthatóbbá, az együttm?ködési szolgáltatások – beleértve az okostelefon szinkronizációt is – pedig egyszer?bbé válnak.

Warning: Unknown: open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_bisl2agtj61jj5am3gst6c7n46, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea-php54) in Unknown on line 0