Érdekességek
MaxRay - 2010-11-18
Immár negyedik alkalommal kerül sor a 24 órás hackerversenyre, mely Idén elÅ?ször nemzetközi rendezvény. A tét idén is 1.000.000 forint, azaz nagyjából 3700 euró...



A verseny célja, hogy a hallgatókat megismertesse az IT biztonság olyan problémáival, kihívásaival és technikáival, amelyekkel nap mint nap találkozhatnak, mint felhasználók és remélhetőleg a jövőben, mint IT biztonsági szakemberek. A való életből kiragadott nagy kihívást jelentő, izgalmas problémákra kell megoldásokat készíteniük, széles körben ismert algoritmusokat és kódokat kell optimalizálniuk és testre szabniuk, amelyek a biztonsági programozás mellett a hacker technikákat is érintik.
Az eddigi versenyeken a csapatoknak három feladatot kellett megoldaniuk, idén a szervezők szakítottak a hagyományokkal és öt megoldandó problémát állítanak a versenyzők elé. A több feladat egyben nagyobb szabadságot is jelent, nincs sorrendiség, s a feladatok nagyon különbözőek lesznek, a csapatok maguk döntik el, melyik áll személyiségükhöz, kompetenciájukhoz, kreativitásukhoz a legközelebb. Az egyik feladat megalkotásában idén is - a már angol nyelven is olvasható - PET Portál & Blog segített, s a feladat a privátszférát Erősítő Technológiák (Privacy Enhancing Technologies), vagyis a PET-ek témakörével lesz kapcsolatos.
A verseny végén a megszerzett összesített pontszám a döntő. A szabályok nem változtak, bármilyen segédeszköz használható a megoldás eléréséhez, csakúgy, mint a gyakorlati életben. A rendelkezésre álló idő viszont limitált, a problémák megoldására összesen 24 órájuk van a versenyzőknek!
Link: [%A=http://www.hackerverseny.hu/%]www.hackerverseny.hu[%A%]
Az eddigi versenyeken a csapatoknak három feladatot kellett megoldaniuk, idén a szervezők szakítottak a hagyományokkal és öt megoldandó problémát állítanak a versenyzők elé. A több feladat egyben nagyobb szabadságot is jelent, nincs sorrendiség, s a feladatok nagyon különbözőek lesznek, a csapatok maguk döntik el, melyik áll személyiségükhöz, kompetenciájukhoz, kreativitásukhoz a legközelebb. Az egyik feladat megalkotásában idén is - a már angol nyelven is olvasható - PET Portál & Blog segített, s a feladat a privátszférát Erősítő Technológiák (Privacy Enhancing Technologies), vagyis a PET-ek témakörével lesz kapcsolatos.
A verseny végén a megszerzett összesített pontszám a döntő. A szabályok nem változtak, bármilyen segédeszköz használható a megoldás eléréséhez, csakúgy, mint a gyakorlati életben. A rendelkezésre álló idő viszont limitált, a problémák megoldására összesen 24 órájuk van a versenyzőknek!
Link: [%A=http://www.hackerverseny.hu/%]www.hackerverseny.hu[%A%]