Érdekességek
MaxRay - 2010-01-30
A Toshiba LCD képernyÅ? üzletága, mely a Toshiba Mobile Display Co. Ltd. keretein beül üzemel két éve folyamatosan veszteséges és a cégnél lehetÅ?ségeket mérlegelik...



Habár sokan a gazdasági válság végéről beszélnek, az IT szektor cégeinek bizonyos üzletágakban továbbra is komoly nehézségeik vannak. Nem képeznek kivételt ez alól az óriás cégek, mint a Toshiba sem, melynek
LCD
gyártó ága két éve egyre növekvő mennyiségü veszteséget termel.
A Toshiba vezérigazgatója Fumio Muraoka szerint a cég LCD képernyő üzletága tovább romlott, és mostanra igen nehéz helyzetbe került. Jelenleg a piaci lehetőségeket mérlegelik, illetve annak a lehetőségét, hogy a puszta költség csökkentés kompenzálhatja e az egyre nagyobb veszteséget, mely a 2009 április és december közti időszakban 211 millió amerikai dollárra rúgott. A Toshiba képernyő gyártó ágazata a folyamatosan csökkenő kereslet, csökkenő árak, az erős Japán jen és még sok gazdasági tényező miatt folyamatosan nehézségekkel küzd.
A megoldási lehetőségek közt a Toshiba LCD piaci kivonulása is szerepel, nyilatkozta Muraoka. Ez igen drasztikus lépés és minden bizonnyal mielőtt ilyenre szánnák el magukat minden egyéb lehetőséget számításba vesznek. Ám a puszta tény, hogy az ötlet felmerül igen aggasztó. Eközben az LCD piac többi szereplője igyekszik meglovagolni az új „3D hullámot”.
Forrás[%A=http://techon.nikkeibp.co.jp/%]: Tech-On[%A%]