Szerver/Üzlet
business_guru - 2009-03-18
A gazdasági nehézségek hatására az IT és telekommunikációs cégek is racionalizálni kényszerülnek müködésüket és ennek jegyében rendszerint elbocsátások is vannak. Nem kivétel a Nokia sem...



A gazdasági válság és a kereslet visszaesése kétség kívül súlyosan érinti még az amúgy nyereséges vállalatokat is. A Nokia tavaly harmadik és negyedik negyedéves eredményei ugyan pozitív mérleget mutatnak, a visszaesés óriási volt. A negyedik negyedéves adatok szerint a cég bevétele 69 százalékot eset az előző év ugyanilyen időszakához képest, miközben piaci részesedése 37 százalékra csökkent. Ilyen komoly recesszió mellett nem meglepő, hogy költséget akar csökkenteni a cég.
A Nokia is kénytelen alkalmazkodni a csökkentő kereslethez és a megváltozott piaci körülményekhez, melynek keretén belül csökkenteni fogják a marketing, technológiai management személyzetet. Egyszerüen szólva 1700 embert küldenek el, mivel a kereslet erősen visszaesett az új készülékek iránt (ami érthető a jelen gazdasági helyzetben).
A Nokia ezen felül továbbra is igyekezni fog a müködési költségei csökkentésére a cég minden szegmensében és tevékenységi területén. Ami nem másra, mint további elbocsátásokra enged következtetni.