Érdekességek
Sulaki - 2008-11-19
Pénteken került megrendezésre a IV. Magyarországi MobilKonferencia a Sanoma Budapest Zrt. székházában a mobilmarketing és a mobilbiztonság témakörében...



A rendezvényen olyan neves szakemberek mondták el véleményüket, mint Szabó D. Tamás dr. média szakértő a Magyar Telekom Nyrt.-től, Bányai Tamás üzletfejlesztési igazgató a Vodafone-tól vagy Peresztegi Zoltán a Google magyarországi igazgatója.
Két szekcióban két nagy témát érintettek a szakértői előadások: az új mobilszolgáltatások fejlődési irányait, és a mobiltelefonon keresztüli tranzakciós megoldásokat. A rendezvény nyitó szavait stílusosan mobiltelefon felvételről játszották vissza. Szabó György úr a Sanoma Budapest Zrt. vezérigazgatója mondta el véleményét a mobilmédia fejlődéséről. Ezt követően Szabó D. Tamás dr. a Magyar Telekom Nyrt szakértője tartott vitaindító és helyzetértékelő áttekintést a magyar piac sajátosságairól. A Vodafone Magyarország Zrt. képviseletében Bányai Tamás a kampányaik során sikeresen alkalmazott mobilalkalmazásokról beszélt. Az egyik legizgalmasabb előadásban a Google magyarországi igazgatója, Peresztegi Zoltán mutatta be a mobilra kifejlesztett szolgáltatásokat, mint például a Google Map vagy a Google 411 és áttekintést adott a vállalat piaci szemléletéről.
A konferencia debütáltak a Sanoma Budapest Zrt. mobil online termékei, melyet Szépvölgyi Tamás mobilmédia lapigazgató ismertetette. A friss fejlesztésnek köszönhetően immár mobilon is olvashatók a legnépszerübb weboldalak – mint például a Sartlap vagy a Nők Lapja Café.
Az MMA (Mobile Marketing Association) képviselőjeként Alexandra Deutsch a nemzetközi szervezet munkásságának jelentőségére világított rá, majd Dobó Mátyás a Blogter tartalomfejlesztési igazgatója a mobil szolgáltatások tervezésének új trendjeit ismertette. Centgráf Tamás pedig olyan konkrét szolgáltatásokat elemezett, melyeket a Budapesti Müszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közremüködésével fejlesztettek magyarországi projekt csapatok.
A délután a mobil tranzakciók, a biztonság jegyében telt. Matjaz Rozman a Halcom – már mobilszolgáltatók által is alkalmazott - mobilfizetési megoldását mutatta be, amivel egyszerüen és gyorsan és nem utolsó sorban biztonságosan kivitelezhető a mobilfizetés. A Deloitte képviseletében Ralph van Uden a biztonságos mobil tranzakciókról, a mögöttük alkalmazott technikai megoldásokról adott áttekintést elemző szemmel, majd Vilmos András a SEMOPS projekt tapasztalatait tárta a hallgatók elé a mobil pénzügyi szolgáltatások vizsgálatával. A rendezvény záró előadását Gere Péter a Digitania üzletágvezetője tartotta, akitől az első magyar
Két szekcióban két nagy témát érintettek a szakértői előadások: az új mobilszolgáltatások fejlődési irányait, és a mobiltelefonon keresztüli tranzakciós megoldásokat. A rendezvény nyitó szavait stílusosan mobiltelefon felvételről játszották vissza. Szabó György úr a Sanoma Budapest Zrt. vezérigazgatója mondta el véleményét a mobilmédia fejlődéséről. Ezt követően Szabó D. Tamás dr. a Magyar Telekom Nyrt szakértője tartott vitaindító és helyzetértékelő áttekintést a magyar piac sajátosságairól. A Vodafone Magyarország Zrt. képviseletében Bányai Tamás a kampányaik során sikeresen alkalmazott mobilalkalmazásokról beszélt. Az egyik legizgalmasabb előadásban a Google magyarországi igazgatója, Peresztegi Zoltán mutatta be a mobilra kifejlesztett szolgáltatásokat, mint például a Google Map vagy a Google 411 és áttekintést adott a vállalat piaci szemléletéről.
A konferencia debütáltak a Sanoma Budapest Zrt. mobil online termékei, melyet Szépvölgyi Tamás mobilmédia lapigazgató ismertetette. A friss fejlesztésnek köszönhetően immár mobilon is olvashatók a legnépszerübb weboldalak – mint például a Sartlap vagy a Nők Lapja Café.
Az MMA (Mobile Marketing Association) képviselőjeként Alexandra Deutsch a nemzetközi szervezet munkásságának jelentőségére világított rá, majd Dobó Mátyás a Blogter tartalomfejlesztési igazgatója a mobil szolgáltatások tervezésének új trendjeit ismertette. Centgráf Tamás pedig olyan konkrét szolgáltatásokat elemezett, melyeket a Budapesti Müszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közremüködésével fejlesztettek magyarországi projekt csapatok.
A délután a mobil tranzakciók, a biztonság jegyében telt. Matjaz Rozman a Halcom – már mobilszolgáltatók által is alkalmazott - mobilfizetési megoldását mutatta be, amivel egyszerüen és gyorsan és nem utolsó sorban biztonságosan kivitelezhető a mobilfizetés. A Deloitte képviseletében Ralph van Uden a biztonságos mobil tranzakciókról, a mögöttük alkalmazott technikai megoldásokról adott áttekintést elemző szemmel, majd Vilmos András a SEMOPS projekt tapasztalatait tárta a hallgatók elé a mobil pénzügyi szolgáltatások vizsgálatával. A rendezvény záró előadását Gere Péter a Digitania üzletágvezetője tartotta, akitől az első magyar
LBS
alapú közösségépítő mobil oldalról levonható tanulságokat hallgathattuk meg.