Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
MaxRay - 2007-11-26

Rémálomba illÅ? szabadalmi bejegyzésre lett figyelmes az internetes világ, mely reklámokkal árasztaná el a DVD filmeket a kereskedelmi televíziók mintájára, melyek a mozi közben jelennének megâ?¦

 
Képzeljük el a következő szituációt: …Egy fárasztó nap után hazafelé beugrunk a
DVD
kölcsönzőbe és kiveszünk egy jónak ígérkező filmet estére. Hazaérve lepakolunk, lefürdünk és esetleg bekészítünk egy kis rágcsálni valót, majd a lemezt behelyezve kényelmesen elterülünk kedvenc fotelünkben és elindítjuk a filmet. Az első 10-15 perces felvezető jelenetek után kezd igazán izgalmassá válni a film és akkor egy akciójelenet elején egyszer csak átvált a kép és hirtelen egy reklámot nézünk. Gyorsan felkapjuk a távirányítót de az előretekerés nem müködik és miközben egyre idegesebben nyomkodjuk a gombokat azon gondolkozunk, hogy vajon mi baja lehet a DVD lejátszónknak, és különben is, mit keres itt ez a reklám. Egy perc után a film folytatódik, de az eset többször megismétlődik…

 
Az imént leírt jelenet nem csupán élénk képzeletünk szüleménye, hanem egy nagyon is lehetséges jövőkép, melyet az IBM nemrég bejegyzett szabadalma tenne lehetővé. A szabadalmi leírás egy olyan technológiát körvonalaz, melynél a lemez behelyezése után ellenőrzi, hogy milyen változatát vásároltok meg a filmnek, majd ha a beállításokban úgy találja a lejátszónk a megfelelő időközönként csatlakozik egy központi szerverhez és onnan a filmet megszakítva reklámokat tölt le, vagy a lemezen lévő reklámok közül nézet meg velünk párat, miközben a lejátszó irányításának lehetőségét is megvonja tőlünk.
 
A megoldás nemcsak új lehetőséget adna a cégeknek a legelképesztőbb helyeken és módon való agresszív reklámozásra, hanem a filmforgalmazóknak is plusz bevételt jelentene, hiszen a reklámmentes változatokat drágábban lehetne forgalomba hozni, mely újra megemelné a napjainkra normalizálódó lemezárakat.
 
A szabadalmi bejegyzés természetesen még nem vonzza maga után automatikusan a gyakorlati megjelenést is, melynek részben technikai korlátai is vannak, hiszen a forgalomban lévő lejátszók 95 százaléka nem rendelkezik
internet
kapcsolattal, viszont a következő generációs
HD
-DVD rendszerek már képesek lennének az IBM dokumentumban leírtak gyakorlati implementálására.
 
Link a szabadalmi bejegyzéshez: [%A=http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-bool.html&r=34&f=G&l=50&co1=AND&d=PG01&s1=tivo&OS=tivo&RS=tivo%]US Patent[%A%]