Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
MaxRay - 2007-05-24

A Samsung Electronics Magyar Zrt. ma jelentést adott IT üzletágának gazdasági eredményeirÅ?l, majd bemutatta az idén várható legfontosabb termékeit...


Globális eredmények

A Samsung Electronics világviszonylatban megkerülhetetlen szereplője az informatikai szegmensnek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az IDC* 2006-os adatai a vállalat teljesítményéről. Ezekből kiderül, hogy a tavalyi évben a Samsung a második lézernyomtató gyártó volt a világon (10%), míg első gyártó a multifunkciós lézerkészülékek piacán (21,2%). Az impozáns növekedést mutatja az IDC azon adata is, amely 2000 és 2006 között követte a Samsung fejlődését. E szerint a hét év alatt a
mono
lézerkészülékek piacán a vállalat átlagosan 33%-os növekedési ütemet tudott felmutatni, míg a sorban következő versenytársa csupán 10%-ot, a harmadik szereplő pedig mindössze 1%-ot.

Kiemelkedő 2006-os hazai eredmények

A vállalat hazánkban európai szinten is kiugró eladási adatokkal büszkélkedhet. A magyar piacon a Samsung IT üzletágának termékei közül a nyomtatók és a monitorok a legmeghatározóbbak. A vállalat a mono lézernyomtatók szegmensében 13%-kal a piac második legnagyobb szereplője, míg a multifunkciósok piacán egyértelmüen vezető szereplő: 2005-höz képest 2006-ra 52%-kos növekedést produkált a vállalat, így tavaly már 38%-al vezette a piacot.

Magyarország kedvenc multifunkciós készüléke is Samsung gyártmány: az SCX-4521F készülék tavaly 4500 eladott darabbal került az élre, míg a második helyen is Samsung termék áll, az SCX-4200, 2700 darabos eladással, de az első tízben további két Samsung termék is szerepel.
[%IMAGB=3862%]
Fontos megjegyezni, hogy egész Európát tekintve a Samsung Electronics Magyar Zrt. produkálta a legkiemelkedőbb növekedési adatokat az
LCD
szegmensben, és a magyar leányvállalat büszkélkedhet a legjobb nyomtató teljesítéssel is.

Az LCD monitorok piacán is megerősítette vezető szerepét a Samsung. A 2007-es első negyedévi eladási adatok a tavalyi év hasonló időszakával összevetve világosan mutatják, hogy főképp a 19
colos
és nagyobb méretü valamint a széles képernyős kijelzők területén volt szignifikáns a növekedés. A 19 colos szélesvásznú monitorok eladását a Samsung például megtízszerezte, de a normál képarányú 19 colos monitorok eladása is 60%-kal növekedett 2006 Q1-hez képest.

A magyarországi vásárlók 2007 első negyedévében is megtisztelték bizalmukkal a Samsung LCD kijelzőit. Ezt támasztják alá az ebből az időszakból származó eladási adatok. A magyar vásárlók 24,7%-a választotta első helyen a Samsung monitorait, míg a soron következő gyártóét csupán 17,2%.

Érdekes adat, hogy noha minden gyártó az LCD kijelzők felé tolja el a termékpalettáját, a 2007 első negyedévében eladott hagyományos,
CRT
monitorok 45,6%-a szintén Samsung gyártmány volt, amivel ezen a területen is piacvezető a vállalat.