Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
MaxRay - 2006-10-30

A Cisco bemutatta Cisco TelePresence nevü megoldását, amely új kategóriát teremt a kapcsolattartásban és kommunikációbanâ?¦

 
Az IP-hálózaton müködő, a szemtől szembeni találkozás élményét kínáló kép- és hangátviteli technológia korábban elképzelhetetlen módon segíti elő a felhasználók közötti kapcsolattartást és együttmüködést. A kiváló képminőség és a térhatású hangzás révén a megoldás valósághü környezetet biztosít, így a résztvevőkben azt az érzést kelti, mintha mindannyian egy helyiségben tartózkodnának, holott valójában akár a világ egymástól két távol eső pontján is lehetnek.
 
A kutatások szerint a személyes kommunikáció több mint 60 százaléka nem verbális úton történik. Ennek ellenére a legtöbb kommunikációs eszköz nem képes átadni azokat a nem verbális üzeneteket, amelyeket a tárgyaló felek egymás felé közvetítenek a személyes találkozók során. A Cisco TelePresence rendszere a részletgazdag, nagy felbontású technológiának köszönhetően lehetőséget nyújt olyan interakciók közvetítésére, amelyek révén a beszélgetést folytató felek a távolságtól függetlenül a személyes találkozóval szinte egyenértékü élményben részesülnek.
 
A Cisco TelePresence megoldása az informatikai hálózatok intelligenciáját és megbízhatóságát egyesíti a hagyományos telefonok egyszerü kezelőfelületével. A teljesen új, többek között 25 folyamatban lévő szabadalomból építkező rendszer 1080 soros, progresszív
HD
képfelbontással, kiváló minőségü, a teljes hallható frekvenciatartományt lefedő térhatású hangzással, valamint észrevétlenül alacsony késleltetésével tökéletesen valósághü környezetet biztosít. A korábban nem látott felbontású képnek és a szélessávú, térhatású hangnak köszönhetően a felhasználók a legfinomabb részleteket is kivehetik a partnereikkel folytatott beszélgetés során.
 
„Korábban erőtlen próbálkozásoknak tüntek a személyes találkozók légkörét visszaadni próbáló technológiák” – nyilatkozta Marthin De Beer, a Cisco új technológiákért felelős alelnöke. „Az ügyfelek már régóta várták azt az új módszert, amely személyes együttmüködést valósít meg akár egymástól távol tartózkodó résztvevők között is. Egészen mostanáig többszöri utazás nélkül elképzelhetetlen volt a minőségi kapcsolattartás. A Cisco erre az igényre egy teljesen új koncepciót dolgozott ki. A Cisco TelePresence megoldása az IP-hálózat kapacitását, intelligenciáját és egységes kommunikációs rendszerének képességeit kihasználva valós idejü, szemtől szembeni párbeszédet valósít meg, javítva a hatékonyságot, és felgyorsítva a döntéshozatalt. A 90-es években a hálózatokra, mint információs szupersztrádákra tekintettünk. Mára a hálózat a különböző kommunikációs formák – adat, hang, video – egységes platformjává vált, és korábban ismeretlen üzleti modelleket tesz lehetővé.”- tette hozzá De Beer.
 
 
Két változatban
 
 
A Cisco a TelePresence Meeting megoldását jelenleg két modell formájában kínálja. A Cisco TelePresence 1000 négyszemközti, illetve kisebb csoportos megbeszélésekhez ideális, továbbá a „virtuális asszisztens”-hez hasonló új alkalmazásként is funkcionálhat. Tökéletes megoldást kínál igazgatói irodákban, hotelek előcsarnokában, bankfiókokban és orvosi szobákban. A Cisco TelePresence 3000 modell tizenkét vagy több résztvevőt helyez el egy virtuális asztal körül. Elsősorban kerekasztal-konferenciákhoz, munkahelyi megbeszélésekhez, illetve ügyfél- és partnertalálkozókhoz alkalmazható.