Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
padmin - 2021-07-12

A kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon a piacvezető pozíciót a tavalyi évben megszerző Toyota 7451 új autó értékesítésével 2021 első félévében is toronymagasan, 13,2%-os piaci részesedéssel vezeti a hazai eladásokat.

A Toyota szárnyalása az elmúlt két évben egészen ámulatba ejtő: a hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyuló japán autómárka immáron nem csupán Európa második legnépszerűbb autómárkája, de stabilan a legkedveltebb márka a magyar újautóvásárlók körében is. A teljes magyarországi újautó piacon 7609 új autó értékesítésével 9,9%-os piaci részesedéssel 2021 január és június között harmadik helyen álló Toyota ugyanis a valós piaci képet torzító kivonásokkal (azokkal a Magyarországon forgalomba helyezett autókkal amelyek fél éven belül kivonásra kerülnek) történő tisztítás után továbbra is toronymagasan, 13,2%-os részesedéssel őrzi piacvezető pozícióját. A kivonásokkal tisztított személyautó piacon a Toyota 16,8%-is részesedéssel a második legkelendőbb márka, azaz minden hatodik magánszemély, aki új autót vásárol, a Toyota mellett dönt. A márka hazai történetében először ugyanakkor a flottapiacon az első félévben nem talált legyőzőre: a Toyota 11,2%-os részesedéssel bizonyult a legkedveltebb márkáknak a magyarországi cégautóvásárlók körében. A Toyota csoport prémium márkája, a hazánkban közel 100%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus mindeközben 5,6%-os részesedéssel őrzi ötödik helyét a prémium új autók piacán. A prémium autókat választó magánvásárlók körében egyébiránt a Lexus 11,8%-os részesedéssel a negyedik legkedveltebb márka, míg a flottavásárlók között 4,2%-os részesedéssel az ötödik legkelendőbb luxusautó márka. A magyarországi újautó piac zöldülését évek óta meghatározó két japán márka népszerűségére jellemző, hogy míg az idei év első hat hónapjában a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piac mindössze 7,1%-al bővült, addig a Toyota 16,8%-al, a Lexus pedig 18,9%-al növelte értékesítéseit a tavalyi év azonos időszakához képest. Az idei év első hat hónapjában a Magyarországon gazdára találó Toyoták 54,7%-át választották vállalati ügyfelek (szemben a 64,3%-os piaci átlaggal), míg a Lexus esetében ez az arány 62,8% (szemben a 82,5%-os prémium piaci átlaggal), jól látható tehát, hogy míg a magyarországi újautópiacot jelenleg még továbbra is a vállalati beszerzések dominálják, a Toyota és a Lexus kimagaslóan népszerű a magánvásárlók körében is.

 

Szegmens szinten is tarol a Toyota

Ha az egyes kategóriákat külön-külön vizsgáljuk, akkor is azt látjuk majd, hogy a Toyota túlzás nélkül tarol a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon: az Aygo 46,5%-os részesedéssel vezeti a miniautó szegmens értékesítéseit, a 2021-es ’Év Autója’ díjas Yaris a második legnépszerűbb magyarországi kisautó 25,8%-os részesedéssel, a Corolla a második legkelendőbb alsó-középkategóriás autó 22,8%-os részesedéssel, a C-HR a második legkedveltebb alsó-közép méretű crossover 12,7%-os részesedéssel, a RAV4-es ugyancsak a második legnépszerűbb közepes méretű SUV 21,5%-os részesedéssel, a frissen érkezett Highlander pedig szintén a második legkedveltebb nagyméretű SUV 18,5%-os részesedéssel. A Proace a harmadik legnépszerűbb közepes méretű áruszállító 11,7%-os részesedéssel, míg a Proace Verso ugyancsak a harmadik legkelendőbb közepes méretű személyszállító 14,2%-os részesedéssel. A nagycsaládos autóvásárlási program favoritjaként a Proace City Verso messze a legnépszerűbb kisméretű személyszállító 59,5%-os részesedéssel, a Hilux pedig a legkedveltebb pickup 43,3%-os részesedéssel. A Lexus NX a harmadik legkedveltebb közepes méretű prémium SUV 11,9%-os részesedéssel, míg az ES és LS egyaránt szegmensük negyedik legnépszerűbb felsőkategóriás limuzinjai.

 

További lendület várható az év második felében

A Toyota és a Lexus esetében egyaránt akad egy-egy nagy várakozások övezte vadonatúj modell, amely tovább repítheti a márka értékesítéseit: a sikervárományos Yaris Cross érkezésével a Toyota most először képviseli magát a kisméretű SUV-ok kategóriájában, míg a vadonatúj NX érkezése a Lexus pozícióját erősítheti még tovább a közepes prémium SUV szegmensben. A Toyota esetében emellett a megújult Camry, míg a Lexus tekintetében a megújult ES jelent majd még fontos újdonságot a kínálatban.