Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Informatikai partnerünk a HP
Multimédiás partnerünk az LG
www.cloudmanager.hu
Autó
padmin - 2021-04-17

Az e-Mobility Power töltőhálózat fejlesztő azt az akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid elektromos járművek feltöltésére szolgáló hálózatot veszi át és fejleszti tovább, amit eddig a Nippon Energy Service üzemeltetett.

Az eddig a Tokyo Electric és a Chubu Electric japán energiaszolgáltatók által alapított e-Mobility Power-ben tulajdoni részesedést szerzett a Japán Fejlesztési Bank, és négy japán autógyártó, köztük a részben vagy teljesen elektromos meghajtások és az ezek részét képező akkumulátorok vezető fejlesztőjeként ismert Toyota. Az e-Mobility Power töltőhálózat fejlesztő azt az akkumulátoros elektromos és
plug-in
hibrid elektromos járművek feltöltésére szolgáló hálózatot veszi át és fejleszti tovább, amit eddig a Nippon Energy Service üzemeltetett. A Nippon Energy tulajdonosai között egyébiránt ugyancsak szerepel a Tokyo Electric, a Chubu Electric és a most az e-Mobility Powerben részesedést szerző Japán Fejlesztési Bank és négy autógyártó. Az új vállalat révén felgyorsulhat nem csupán a japán elektromos töltőhálózat infrastruktúra, de a töltési technológia fejlesztése is.


 

A Japán Fejlesztési Bank, két japán energiaszolgáltató, a Tokyo Electric és a Chubu Electric, valamint négy japán autógyártó, a Toyota, a Honda, a Mistubishi és a Nissan 15 milliárd jen értékben jegyeztek részvényeket az e-Mobility Power elnevezésű töltőhálózat fejlesztő vállalatban. Ezzel a Tokyo Electric és a Chubu Electric növelte meglévő részesedését, míg a négy autógyártó és a Japán Fejlesztési Bank új tulajdonosként jelent meg, kialakítva ezzel az e-Mobility Power új tulajdonosi szerkezetét.

Az e-Mobility Power a Tokyo Electric a Chubu Electric áramszolgáltatási tevékenysége során felhalmozott hálózatépítési, kiszolgálási és karbantartási know-how, illetve a kiépített infrastruktúra felhasználásával, valamint a Toyko Electric által a CHAdeMO Szövetség révén megszerzett fejlesztési és nemzetközi szabványosítási szakértelem alkalmazásával bővíti és fejleszti tovább az Nippon Charge Servicetől átvett, mintegy 21.700 töltőpontból álló országos hálózatot. A CHAdeMO egy globális gyorsfeltöltési szabvány, az ezt a technológiát fejlesztő és minőséget ellenőrző szövetséghez a világ vezető töltőpont gyártói közül több, mint 50 csatlakozott, aminek eredményeképp világszerte mintegy 90 országban több mint 35.600 a CHAdeMO szabvány szerinti gyorstöltő áll az elektromos autók tulajdonosainak rendelkezésére.

Az új együttműködés célja, hogy kényelmesen használható és józan árképzéssel dolgozó feltöltési lehetőséget biztosítsanak a lakossági és céges felhasználók számára az áramszolgáltatók, a négy autógyártó és a Japán Fejlesztési Bank együttműködése révén. A fentiek eredményeként az e-Mobility Power elősegíti az elektromos autók elterjedését, és hozzájárul a karbonsemleges társadalom létrehozásához.

A Toyota, és prémium márkája, a Lexus egyébiránt világszerte több, mint 50, Európában több, mint 20 külső töltést nem igénylő öntöltő hibrid elektromos autót kínál, a Prius
Plug-in
Hybrid és a RAV4 Plug-in Hybrid révén ugyanakkor a világ legfejlettebb hálózatra is csatlakoztatható hibrid elektromos autóit is a japán autógyártó jegyzi, amelynek kínálatában hamarosan megjelenik az akkumulátoros elektromos Proace és Proace City áru és személyszállító változata, és idén érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus UX is. Az akkumulátoros elektromos hajtást a szilárdtest akkumulátoros révén hamarosan forradalmasító Toyota emellett jövő hétfőre ígért egy fontos, akkumulátoros elektromos autókkal kapcsolatos bejelentést is, de a Toyota a vezető fejlesztője az ugyancsak zéró emissziós, de hálózati töltést nem igénylő hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtásnak is.