Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Informatikai partnerünk a HP
Multimédiás partnerünk az LG
www.cloudmanager.hu
Autó
sulaki - 2021-04-14

A formás és stílusos új Toyota Highlander teljessé teszi a márka nagyméretű hibrid SUV-modelljeinek kínálatát: hétüléses kialakítás, a kategória leghosszabb, és akár 1,909 literesre bővíthető csomagtere...  

A Toyota legnagyobb SUV modellje 2021 elején jelenik meg először a nyugat-európai márkakereskedésekben. Ezzel a márka tovább erősíti vezető pozícióját a full hybrid szegmensben, és létrehozza Európa legnagyobb hibrid SUV modellpalettáját, hiszen a RAV4 eladások 91, a CH-R 98, a hamarosan érkező Yaris Cross előreláthatóan 95, a Highlander értékesítések 100 százaléka ezzel a hajtáslánccal történik majd.

 

Ezidáig az E-szegmens SUV-modelljeinél az elektrifikáció a
Plug-in
Hybrid (PHEV) technológiára fókuszált. De a PHEV rendszerek minden előnye mellett figyelembe kell venni, hogy ebben a kategóriában a vezetők általában nagyobb távolságokat autóznak és többet hajtanak autópályán, így a korlátozott elektromos hatótáv számukra problémát jelenthet. A Highlander Hybrid öntöltő hibrid hajtáslánca és akár 125 km/órás, tisztán elektromos utazósebessége tökéletes megoldást jelent számukra.


 

A Toyota TNGA-K padlólemez előnyeire építve a Highlander fényűző belső teret és alacsony károsanyag-kibocsátást kínál. A hétüléses SUV kényelmét remek vezethetőség, kiemelkedő biztonsági felszereltség, kivételesen csendes futás, összkerékhajtás, 248 lóerő és hibrid hajtáslánc egészíti ki, utóbbi 6,6 l/100 km-es fogyasztást és mindössze 149 g/km CO2-kibocsátást ígér. Ez a teljesítmény-emisszió arány kategóriaelső értéknek számít a nem
plug-in
hibrid szegmensben!


 

A Highlander negyedik generációs hibrid hajtáslánca erős és hatékony, remek gyorsulást biztosít, emellett akár 125 km/órás tisztán elektromos végsebességet és két tonnás vontatókapacitást kínál.

 

 

DIZÁJN ÉS TÁROLÓKAPACITÁS

 

  • Áramvonalas, kifinomult SUV, egyben kemény és elnyűhetetlen összkerékhajtású autó

  • A legnagyobb Toyota SUV, 2850 mm-es tengelytávval, a hétüléses modellek sokoldalúságával, a második üléssor 180 mm-en tologatható

  • 7
    colos
    TFT
    kijelző, 12,3 colos multimédia-, és 10,1 colos head-up kijelző


  • Kategóriaelső, akár 1,909 literes csomagtér

 

Külső

 

Az új Highlander Hybrid 4966 mm hosszú, 1755 mm magas, és tengelytávolsága is nagyvonalú: 2850 mm.

 

A Highlander Hybrid kombinálja a praktikus, dinamikus, prémium városi SUV-k kifinomultságát az összkerékhajtású terepjárók erejével, elnyűhetetlenségével és keménységével.

 

A jármű széles, 1662 mm-es első és 1690 mm-es hátsó nyomtávját még inkább hangsúlyozzák a nagy kerékívek, míg az enyhén trapéz alakú alsó és felső hűtőmaszk tovább erősíti a Highlander Hybrid robosztus kiállását.

 

Profilból az autó határozott oldalvonala az utastér emelkedő vonalával és a fekete A-, B- és C-oszlopokkal dinamikus látványt nyújt, amit a 20 colos könnyfém keréktárcsák prémium megjelenéssel egészítenek ki

 

Hátulról nézve az autó markáns megjelenését a hátsó kerekek magas kerékívei erősítik, az ezzel kontrasztos vékony hátsó lámpatestek és a nagyméretű alsó koptatólemez pedig eleganciát sugároz.

 

Az új Highlander Hybrid nyolcféle fényezéssel kapható, köztük az új Holdpor színben is, amely a kétrétegű festési technikának köszönhetően a tiszta fém fényhatását adja vissza.

 

Belső

 

A belső tér óriási, és a felszereltség praktikus; a modell a hétüléses családi SUV-któl elvárt sokoldalúságot, tartósságot kínálja, a térigényt pedig maximálisan kielégíti, emellett minden utas számára kényelmes, prémium környezetet biztosít.

 

A műszerfal közepén helyezkedik el a 12,3 colos központi multimédiás érintőképernyő, aminek finom kerete összeszűkülve teljes szélességében végigfut a műszerfalon. Ehhez alulról tökéletesen illeszkedik a széles, szögletes középkonzol.

 

Minden kapcsoló finoman működik, elegáns megjelenést és könnyű kezelhetőséget biztosítva. A belső térben selyemfény és famintázat, illetve lágyan párnázott, finom tapintású, minőségi varrással készített, finom bőrrel bevont felületek teremtenek prémium hangulatot.

 

A Premium felszereltségi szint része a vezető látómezejében elhelyezett 7 colos TFT kijelző, az Apple CarPlay® és Android Auto™ funkciókat is kínáló 12,3 colos központi multimédiás érintőképernyő műholdas navigációval, a háromzónás légkondicionáló, az elől-hátul fűthető, elöl hűthető ülések, a head-up kijelző, a Harman 1200 wattos, 11 hangszórós JBL hangrendszere, a vezeték nélküli telefontöltő, illetve a kapcsolható digitális visszapillantó tükör, ami nagy látószögű képet kínál anélkül, hogy képét zavarná a többi utas, vagy a fejtámlák beállítása.

 

A Highlander Hybrid prémium színvonalát erősíti a fekete vagy grafitszürke belső színvilág. A High felszereltségnél elérhető a perforált bőrkárpit, Sötét Ezüst díszítéssel és Sötét Fa dekorációs betéttel, a Premium kivitel vásárlói pedig a perforált bőrkárpit mellé Ezüst Textúra díszítőelemeket és a Sötét Fa dekorációs betéteket kapnak.

 

Csomagtér

 

Nagyvonalú, 2850 mm-es tengelytávjával a Highlander Hybrid igazi hétüléses autó: a 180 mm-en mozgatható második üléssor kényelmes ki- és beszállást biztosít a méretes, két felnőttnek is kényelmes harmadik üléssorban.

 

Az egyetlen lábmozdulattal nyitható csomagtér hétüléses használatban 332 literes, de emellett 27 liternyi egyéb rakodóhely is rendelkezésre áll. A második és a harmadik üléssor teljes lehajtásával a csomagtér akár 1909 literesre is bővíthető.

 

Az utastérben számtalan tároló és rakodóhely található, emellett pedig az első és a második üléssorban egyaránt van elektromos aljzat, illetve USB- és
HDMI
csatlakozó.


 

 

MODELLVÁLTOZATOK, FELSZERELTSÉG

 

  • Minden modellváltozatban alapfelszerelés az intelligens kulcsrendszer, a
    LED
    fényszóró, a háromzónás légkondicionáló, az ülésfűtés és a vezeték nélküli telefontöltő


  • A Premium felszereltségben a 10,1 colos head-up kijelző, a 12,3 colos központi multimédiás érintőképernyő és a 11 hangszórós, 1200 wattos JBL hangrendszer is szerepel

A Highlander kényelmi felszereltsége kifejezetten gazdag. Az alapfelszereltség főbb elemei: 18 colos könnyűfém keréktárcsák, LED fényszórók, fűtött ablakmosó fúvókák, sötétített hátsó oldalüvegek, intelligens kulcsrendszer, 7 colos TFT multiinformációs kijelző, 8 colos audio érintőképernyő, amely kapcsolódik a Toyota legújabb multimédia rendszeréhez, vezeték nélküli telefontöltő, háromzónás légkondicionáló, fűtött első ülések és holttérfigyelő rendszer (BSM).

 

A magasabb felszereltségi szinteken elérhetők a 20 colos könnyűfém keréktárcsák, az első fém küszöbborítás, a fényezett tetősínek, a Bi-LED fényszórók (fényszórómosóval), az elektromotoros csomagtérajtó, a kék árnyalatú hangulatvilágítás, a hűthető/fűthető, elektromosan állítható perforált bőr első ülések, az ülésállítás memória funkciója, a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA) és a tolatássegítő rendszer (BGM) is.

 

Az opciós “Téli Csomag” része az első üléssor légkondicionálása, a panoráma napfénytető, a 12,3 colos központi multimédiás érintőképernyő (műholdas navigációval), és a Harman 1200 wattos, 11 hangszórós JBL hangrendszere.

 

A legfelső, Premium felszereltségi szint kínálja a legmagasabb szintű luxust és komfortot. E csomag része a perforált bőr kárpit, az elől/hátul fűthető, elöl hűthető ülések, a fűthető kormánykerék, a teljes első szélvédőre kiterjedő jégleolvasztás, a lábmozdulattal nyitható elektromotoros mozgatású csomagtérajtó, a 10,1 colos head-up kijelző, a kapcsolható digitális visszapillantó tükör, a 12,3 colos központi multimédiás érintőképernyő (műholdas navigációval), a Harman 1200 wattos, 11 hangszórós JBL hangrendszere, valamint a 360 fokos panoráma monitor. A rendelhető felszerelések sorában többek közt a panoráma napfénytető is szerepel.

 

 

MENETTULAJDONSÁGOK

 

  • Negyedik generációs full hybrid hajtáslánc
    AWD
    -i összkerékhajtással és kéttonnás vontatási kapacitással


  • 248 lóerő, és mindössze 149 g/km CO2-kibocsátás; a teljesítményhez viszonyított széndioxid-emisszió a legjobb érték a kategóriában

  • AWD-i rendszer 121 Nm forgatónyomaték leadására képes elektromotorral a hátsó tengelyen. Így akár összesen 1300 Nm is juthat a hátsó kerekekre, és a plusz teljesítmény teljesen zajmentesen, károsanyag-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás nélkül jelentkezik

  • A Highlander Hybrid a márka TNGA-K padlólemezére épül, így kiválóak a menetdinamikai tulajdonságai és hosszú utakon is kiválóan teljesít

Hajtáslánc

 

A Highlander negyedik generációs full hybrid hajtása hatásosan kombinálja a 2,5 literes, Atkinson-ciklusú Hybrid Dynamic Force benzinmotor, az első és hátsó elektromotorok és a második üléssor alá beépített nikkel-metál-hidrid akkumulátor erejét. (a hátsó elektromotor az AWD-i, vagyis az intelligens összkerékhajtás része)

 

Negyedik generációs full hybrid hajtásláncával a kéttonnás vontatókapacitású Highlander kiválóan gyorsul és rugalmasan vezethető, tisztán elektromos hajtásmódja pedig akár egészen 125 km/órás tempóig is fennmaradhat.

 

A rendszer kombinált összteljesítménye 218 lóerő, így a Highlander Hybrid mindössze 8,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig eléri 180 km/órát. WLTP szabvány szerinti vegyesüzemi átlagfogyasztásának legalacsonyabb értéke mindössze 6,6 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig csupán 149 g/km. Ezek alapján a Highlander Hybrid büszkélkedhet a legjobb, teljesítményre vetített CO2-emissziós mutatóval az öntöltő hibridek kategóriájában.

 

Az üzemmódválasztó kapcsoló lehetővé teszi, hogy a vezető igényei szerint válasszon négyféle hajtáslánc-beállítás közül (ECO, NORMAL, SPORT és TRAIL). Valamennyi üzemmód használható a külön kapcsolható, tisztán elektromos hajtású beállítással (EV) is.

A világszinten is kiemelkedően magas, 41%-os termikus hatásfokkal dolgozó négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérlésű, 2.487 köbcentiméteres D-4S benzinmotor befecskendező rendszere kettős: külön a szívócsőbe, és külön közvetlenül az égésterekbe fecskendező fúvókasor is dolgozik benne. A motorirányítás a pillanatnyi teljesítményigény alapján dönti el, hogy éppen melyik befecskendezéssel táplálja a motort, sőt a két rendszer akár egyszerre is dolgozhat, a lehető legnagyobb teljesítmény és az elérhető legalacsonyabb fogyasztás érdekében.

A szívó- és a kipufogóoldalon is folyamatosan változó szelepvezérlés (Dual VVT-i), a szívószelepeknél VVT-iE rendszerű (Variable Valve Timing-intelligent Electric), azaz hidraulikus (a motorolaj nyomásával működő) helyett elektromechanikus (elektromotoros) szabályozású. Az elektromos szabályozás hatására lerövidül a szerkezet reakcióideje, és pontosabban is avatkozik be, így a motor teljesítményleadása (és vele emissziója, valamint fogyasztása), közvetlenebbül módosítható.

Az erőforrás hosszú löketű építésmódja és az innovatív, változó szállítású hűtőrendszer tovább növeli a hajtáslánc összhatásfokát, ez pedig jótékonyan hat a fogyasztásra.

Az új hibrid hajtáslánc kisebb és könnyebb is elődjénél. Szerkezetében külön síkban forognak az elektromotor és a generátor tengelyei, aminek hatására a veszteségek csökkentek, és a szerkezet mérete is kisebb a korábbinál. Ugyanakkor a párhuzamos tengelyekkel kialakított hajtásban magasabb lehet az elektromotor maximális fordulatszáma, aminek hatására – hasonló teljesítménymutatók mellett – csökkent a motor mérete.

A kihajtás áttételén is változtattak annak érdekében, hogy egyszerre javuljanak a dinamikus menetjellemzők, és csökkenjen a fogyasztás. A fogaskerekek fogfelületeinek finompolírozásával az új hajtás jelentősen csendesebb a korábbiaknál, és enyhébbek a rezgései is.

Zaj és vibráció

A negyedik generációs hajtáslánc jelentősen csendesebb működése mellett a tervezők a zajcsillapító anyagok terén is komoly változtatásokat hajtottak végre. A szélvédő és az első oldalablakok zajszűrő kialakításúak, és a műszerfalban, a tetőkárpitban valamint a padlóburkolat anyagában is megnőtt a hang- és rezgésszűrő anyagok aránya. A kerékjáratok belső hangelnyelő burkolata és a csomagtartó felületei szintén jelentősen hozzájárulnak a Highlander Hybrid csendességéhez.

 

Felfüggesztés és menetdinamika

 

A Highlander könnyű és nagy torziós merevségű, alacsony súlypontú karosszériája a Toyota TNGA-K padlólemezére épül. Az első felfüggesztés kifinomult MacPherson szerkezetű, a hátsó pedig ferde bekötésű vezetőkaros, független kialakítású. A szervokormány elektromotorja közvetlenül a kormányszerkezet fogaslécét mozgatja, így a Highlander irányítása minden helyzetben pontos és közvetlen, kiváló egyenesfutása pedig különösen stabil autópálya-menetet biztosít.

 

A futómű karakterét és működési kifinomultságát tovább javítja a Torque Demand funkcióval kiegészített rugózásszabályozás, a karosszéria billenését szabályozó és ellensúlyozó rendszer, és a gyorsuláskor az orr felemelkedési hajlamát visszafogó rendszer. Az első kerekekre jutó forgatónyomatékot úgy szabályozzák a hajtáslánc elektronikái, hogy a karosszéria billenési hajlama sem az útfelület változásai, sem pedig a gyorsulás hatására ne legyen zavaróan nagy.

 

AWD-i

 

A Highlander Hybrid intelligens összkerékhajtás (AWD-i) rendszerében vadonatúj fejlesztésű a hátsó felfüggesztés és hajtás, ennek hatására minden korábbinál több forgatónyomaték juthat a hátsó kerekekre. A hátsó tengelyre szerelt elektromotor 121 Nm forgatónyomaték leadására képes, az átvihető maximum pedig akár az 1300 Nm-t is elérheti. Ennek hatására a Highlander Hybrid különösen dinamikus gyorsulásra képes akár nedves, csúszós felületeken is, miközben fogyasztása, emissziója és zajszintje alacsony marad.

 

Az első-hátsó forgatónyomatéki osztásarányt a 100:0 és a 80:20 szélső állapotok között a rendszer központi szabályozása a másodperc tört része alatt képes módosítani az igények és a menetdinamikai jellemzők függvényében. Az első és a hátsó tengelyre jutó forgatónyomaték nagysága a műszerfal 7 colos információs kijelzőjén is megjeleníthető.

 

Légellenállás

 

A fejlesztők több ponton is módosították a Highlander áramlástechnikai jellemzőit a lehető legjobb stabilitás, irányíthatóság és menetkényelem, valamint a lehető legtakarékosabb működés érdekében.

 

A karosszériát és a padlólemez alsó felületeit a légellenállási jellemzőket szem előtt tartva tervezték meg. Az első lökhárító alsó élét, oldalait, valamint a hátsó tetőoszlopokat, sárvédőket és a tetőspoilert is úgy alakították ki, hogy a levegő a lehető legkisebb ellenállással áramolhasson az autó körül.

 

A hűtőmaszk mögött külön terelőelem-sor segít, hogy a levegő a lehető leghatásosabban érje a benzinmotor hűtőjét. Ha hűtőlevegőre egyáltalán nincs szükség – például a motor bemelegedési fázisában – a terelők teljesen zárva maradnak, így csökken a légellenállás és a bemelegedési idő is.

 

A Toyotánál most először alkalmazott, légáramlás-segítő könnyűfém keréktárcsák egyszerre csökkentik a légellenállást és segítik a fékek hűtését. A padlólemez aljának nagy részét sima, áramlásjavító műanyagburkolat borítja. Ez az első és hátsó kerékjáratok mögötti áramlásszabályozó lapokkal együtt hatásosan simítja ki az autó alatti légörvényeket.

 

Valamennyi kerékjáratban levegőáteresztő nyílások találhatók, amelyek csökkentik a kerékdobokban áramló levegő szívóhatását, hozzájárulva ezzel az abroncsok jobb tapadásához.

 

 

BIZTONSÁG

 

  • Valamennyi Highlander Hybrid alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomag

  • Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) éjjel-nappali gyalogosészleléssel és nappali kerékpáros-észleléssel

  • Nappali, szembejövő járműveket érzékelő rendszer, vészhelyzeti kormányzás asszisztens és kereszteződés kanyarodási asszisztens

  • Teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC), kanyarodási sebesség szabályozó, jelzőtábla-felismerés (RSA), sávkövető asszisztens (LTA), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) és automatikus távolságifény-vezérlés (AHB)

Az új Highlander Hybrid alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense legújabb változata; az aktív biztonsági technológiai csomagot úgy állította össze a Toyota, hogy segítségével a lehető legtöbb közlekedési helyzetben elkerülhetők legyenek a balesetek, vagy mérsékelhető legyen a súlyosságuk.

 

A Highlander utasait óvó Toyota Safety Sense csomagban megtalálható az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) éjjel-nappali gyalogosészleléssel és nappali kerékpáros-észleléssel; a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC) jelzőtábla-felismeréssel (RSA); a sávkövető asszisztens (LTA); a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA); és az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB).

 

Az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) több elemmel gazdagodott. Ezek között megtalálható a nappali, szembejövő járműveket érzékelő rendszer; a vészhelyzeti kormányzás asszisztens (ESA), ami a nappali gyalogos- és kerékpáros-felismerő rendszerrel összekapcsoltan működik; és a kereszteződés kanyarodási asszisztens.

 

A vezetéstámogató és biztonsági rendszer része mindemellett a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC), a kanyarodási sebesség szabályozó és a továbbfejlesztett sávkövető asszisztens (LTA) is.

 

Megújult az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS)

 

Gyalogos- és kerékpáros-gázolás, vagy más járművel történő ütközés kockázata esetén a PCS automatikusan aktiválja az ütközés-megelőző fékezést, és ezzel egy időben bekapcsol a vészhelyzeti kormányzás asszisztens (ESA) is.

 

Az ESA a rásegítés mértékének növelésével nyújt kormányzási támogatást, így hirtelen irányváltásoknál növeli a jármű stabilitását. A vészhelyzet megszűnése után az ESA segít saját sávjában tartani az autót.

 

A kereszteződés kanyarodási asszisztens figyelmezet, és szükség esetén önállóan fékez, ha a vezető egy szemből érkező jármű elé fordulna, illetve ha gyalogos lépne a jármű elé a kanyarodás nyomvonalán.

 

 

Teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC) kanyarodási sebesség szabályozóval

 

A Highlander Hybrid
ACC
rendszere a kormánykerékről működtethető, hogy vezetés közben is egyszerű legyen a használata.


 

Ha az ACC rendszerben bekapcsoljuk az irányjelző kontrollt, a jármű saját sávjában kissé felgyorsít, hogy csökkentse távolságát az előtte haladó járműhöz képest, ezzel is előkészítve és megkönnyítve a sávváltást. A másik sávban a gyorsítás addig folytatódik, amíg az autó el nem éri a kívánt állandó sebességet.

 

Az RSA rendszer a sebességtartó automatikával együttműködve szabályozza a sebességbeállításokat, alkalmazkodva a változó sebességkorlátozásokhoz. A kanyarodási sebesség szabályozó lelassítja a járművet, ha úgy érzékeli, hogy az túl nagy sebességgel érkezik a kanyarba.

 

Sávkövető asszisztens (LTA)

 

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a sávkövető asszisztenssel együttműködve folyamatosan segíti az egyenletes haladást még kanyargós autópályán vagy forgalmi torlódás esetén is.

 

A rendszer az LDA aktiválásával felméri, hogy előfordulhat-e a jármű aktuális sávjának elhagyása, és amennyiben azt veszélyesnek ítéli, megnehezíti a kormányzást annak érdekében, hogy a vezető a saját sávjában maradjon.

 

Amennyiben az ACC működik, a sávközépen tartó funkció is él, és finom kormányzással a sáv közepén tartja az autót.

 

Az LTA további újdonsága, hogy sávváltás után lerövidíti a visszaállási időt; ellenkormányoz, hogy ellensúlyozza a nagy járművek okozta turbulencia hatását és növelje a stabilitást; gyorsabban felméri a kanyar élességét, és meghatározza a kormányszöget, amellyel a jármű azt biztonsággal beveszi; eközben pedig megnehezíti a kormány vezető általi elfordítását, így az LTA magasabb sebességnél is működik.

 

Hátsó utas figyelő

 

Hasznos biztonsági funkció a hátsó utas figyelő: a hátsó üléseken (mind a második, mind a harmadik sorban) elhelyezett szenzorok észlelik, ha valamelyik ülésen még ül valaki, amikor a vezető kiszáll.