Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
padmin - 2021-04-14

A szín és a forma: ezt a két dolgot veszi észre először az ember, amikor rápillant egy autóra.

A modelljeinek legendás megbízhatósága és a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása mellett az autóinak letisztult, futurisztikus formavilágáról és kifinomult, a legmagasabb minőségi elvárásoknak is megfelelő kézműves kidolgozásáról ismert Lexus pedig éppen ezt az első benyomást szeretné még emlékezetesebbé tenni, ezért nagy erőkkel fejleszti fényezési technikáit és karosszériaszíneinek választékát.

 

A világ vezető környezetbarát luxusautógyártójának célja e tekintetben is az egyedi, kizárólag a Lexus modelljeire jellemző festési, felületkezelési minőség megalkotása mély és ragyogó árnyalatokkal, olyanokkal, amelyek nem csak a tekinteteket ragadják meg, de különösen tartósak is. A vadonatúj LS felsőkategóriás csúcslimuzin modell Holdfény Ezüstje új magasságokba emeli ezt a technológiát, amely hosszú évek kutató- és fejlesztőmunkájának, újításainak gyümölcse.

 

Cosmo ezüst

A Lexus szakemberei régóta keresték az ideális metálfényezést, és e kutatómunka első eredménye 2003-ban jelent meg, a Cosmo Ezüst formájában, elsőként az LS karosszériáján. Minőségével és tiszta, alumíniumos fényhatásaival ez az árnyalat már akkor jelentős fejlődést mutatott a korábbi metálszínekhez képest. A különleges megjelenés kulcsa a festékbe kevert alumíniumrészecskék pontos mérettartása és formája volt: ebből eredt a tökéletesen fémes, mély tónusú hatás. A méretek és formák pontosságán túl a fényvisszaverő részecskék tájolására is külön eljárást dolgozott ki a Lexus, és természetesen maga a festés is több rétegben történt. Mindezt a legtökéletesebb minőségbiztosítással kiegészítve a végeredmény eddig soha nem látott mélységű és ragyogású fényezés lett.

 

A technológiai határokat feszegető Sonic festési technológia

A Lexus áttörő újítása ezen a területen a szonikus festési technológia. A többrétegű fényezésben minden egyes rétegnek megvan a maga szerepe, ami nemcsak a tökéletesebb összhatáshoz járul hozzá, hanem a festés általános minőségi színvonalát is új szintre emeli. A Sonic Titanium és a Sonic Ezüst volt a két első, már ezzel a technológiával készített Lexus fényezés; mindkettő Nagy-Britanniában került először piacra az IS és a GS modellek kínálatában, 2012-ben. A Lexus mérnökeinek ötéves fejlesztőmunkájával megalkotott új technológiájú festékréteg teljes vastagsága mindössze 12 mikron, amelyben az alumíniumrészecskék minden korábbinál egyenletesebben oszlanak el, és rendezettebben is állnak. A fényhatás egészen egyedülálló, és a festék felvitele is különleges: robotok szórják a karosszériára, de a polírozást kézi munkával végzik a Takumi mesterek. Bár a szonikus technológia a hagyományosnál jóval összetettebb, az így készült fényezés kevesebb hevítéssel és gyorsabban szárad, így környezetkímélőbb is.

 

Mangán Ragyogás

Az LS ötödik generációjának 2018-as bemutatkozása új mérföldkövet jelentett a szonikus festési eljárásban, hiszen megjelent a különleges és tömör fényű Mangán Ragyogás nevű árnyalat. Sötétszürke alapra felhordott vékony metálfényű réteg borítja a karosszériát, tökéletesen kihangsúlyozva a lemezek domborulatait. A szonikus eljárásban az eredetileg 12 mikronos vastagságú, mica részecskéket tartalmazó réteg a száradás során mindössze 4 mikronosra vékonyodik, amitől fényvisszaverő képessége jelentősen megnő.

 

Holdfény Ezüst

A 2020-ban az új LS-sel bemutatott új fényezéssel a lehető legtökéletesebb metálhatás elérése volt a cél.

 

“Először is különös figyelmet fordítottunk az alumíniumrészecskék minőségére, és arra is, ahogyan elhelyezkednek a festékrétegben. Az alurészecskék valójában vékony, gőzölt rétegben kerülnek a festékbe úgy, hogy elrendezésük is speciális. Ennek köszönhető a jellegzetesen mély és fényes ragyogás, amelyen a fény-árnyék hatás is különlegesen érvényesül.” – avat be Varga Zsombor, a Lexus magyarországi kommunikációs vezetője.

Ebben a legújabb fényezésben a rétegvastagság mindössze 1-2 mikron. Felvitele komoly szakértelmet igényel, valamint tökéletes előkészítést, és szintén tökéletes együttműködést a Lexus fényezési szakemberei és a gyártásért felelős csapat tagjai között. A Lexus saját laboratóriumában harmincfős fejlesztőcsapat foglalkozik az új, különleges festési eljárások fejlesztésével. Ez a fejlesztőgárda a Kansai Paint és Nippon Paint szakembereivel is együttműködve tevékenykedik. A két festékgyártó immár több mint 30 éve, a márka alapítása óta a Lexus megbízható partnere. Bár a fejlesztőmunka Japánban folyt, az árnyalatokra és az ízlésvilágra vonatkozó kutatások világméretűek voltak, és a végső színválasztékot az egyes területek és régiók ízléséhez is hozzáigazították. A trendek és az ízlés változásai kétségtelenül fontosak, de a Lexus hisz abban, hogy a szín és a márka imázsa is rendkívül szorosan összetartozik. Ma már többféle Sonic fényezés is kapható, és mindegyikre különleges metálfényhatás jellemző, ami talán még fontosabb is, mint maga az árnyalat.

 

Strukturális Kék

A Strukturális Kék megalkotásában a Lexus amerikai és japán fejlesztőközpontja, valamint a speciális bevonatok fejlesztésében profi VIAIVI Solutions szakemberei dolgoztak együtt. A hosszas közös fejlesztőmunka eredményeként megszületett többrétegű pigment egy trópusi pillangó, az azúrlepke színét idézi. E rovar szárnyának szerkezete különleges fényinterferenciát teremt. A hagyományos technikával készült kék festékek a beérkező fénynek kevesebb mint 50 százalékát verik vissza a látható kék tartományában. Ez az érték a Strukturális Kék esetében közel 100 százalék. Nem is meglepő, hogy különleges eljárást igényel a felvitele: egy munkanap alatt mindössze két autó készül el. Ilyen színt csak az LC kupé különsorozata, az LC Structural Blue Edition kaphat.