Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szórakozás
kiskerarak - 2006-02-02

A Microsoft képes lehet életképes alternatívát nyújtani az Apple iPod lejátszóira, azonban megoldást kell találnia azokra a nehézségekre, melyeket az Apple sikeresen legyÅ?zött az iTunes szoftverel


A Microsofttal kapcsolatos híreket figyelő elemzők élénk találgatásokba kezdtek, miután egy, a múlt héten felröppent hír szerint a szoftvergyártó saját hordozható médialejátszót fejleszt. Az új
hardver
körül közel négy év után kezdtek terjengeni a pletykák, miután a Microsoft és partnerei képtelenek voltak sikeres termékeket bemutatni az Apple iPod-jával és a hozzá tartozó iTunes online boltjával szemben.A Microsoft sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta, hogy saját médialejátszó piacra dobását tervezi. Azt azonban megerősítette a Microsoft szóvivője, hogy az egész vállalatra kiterjedő átszervezés kiterjed a szórakoztató-eszközökkel foglalkozó üzletágra is, melynek része az otthoni szórakoztató eszközökért, valamint a mobil- és beágyazott rendszerekért felelős csoport is."Két átszervezés is történt a vállalatnál és a szórakoztató üzletágban, melyek célja az volt, hogy nagyobb figyelmet kapjanak a Microsoft szórakoztatás területén végzett erőfeszítései" - mondta a Microsoft szóvivője. "Ebből azt szûrnek le, amit akarnak."Nitin Gupta, a Yankee Group piackutató vállalat munkatársa szerint a Sony és más gyártók sikertelen próbálkozásaitól eltérően a Microsoft képes lehet életképes alternatívát nyújtani az Apple iPod lejátszóira, de megoldást kell találnia azokra a nehézségekre, melyeket az Apple sikeresen legyőzött az iTunes
szoftver
segítségével.Gupta szerint a piacon jelenleg megtalálható médialejátszók által nyújtott élményt számos összetevő együttes jelenléte biztosítja. Egyrészt az eszköz maga, másrészt a hozzáadott szoftver, harmadrészt pedig a kapcsolódó online szolgáltatás.
 
Az Apple olyan integrált megoldással rendelkezik, melyben mindhárom összetevő megtalálható, magyarázta Gupta.Idáig a Microsoft azzal próbálkozott, hogy létrehoz egy külön piacot, melyben ő és partnerei külön-külön biztosítják ezeket az összetevőket. Ez a stratégia azonban integrációs problémákhoz vezetett, főként a lejátszók és a különböző online szolgáltatások között. A felhasználók egyáltalán nem érzik biztosítottnak, hogy a különböző eszközök és szolgáltatások a megfelelő felhasználói élményt biztosítják, mondta Gupta."Ezeket az eszközöket a legtöbb esetben nem hozzáértők használják" - mondta. "Ék nem szeretnék azt próbálgatni, hogy melyik eszköz melyik szolgáltatással tud együttmûködni. Ez egy integrációs probléma - ezt csak ki kell javítani. A másik probléma a marketing." Gupta szerint minden eszközt és online szolgáltatást, melyek az Apple iPoddal és az iTunes-szal szálltak versenybe, csak szûk körben reklámoztak, míg az Apple képes volt rövid, világos üzenetekkel megszólítani a zenebarát közönséget.
 
A Microsoft nemrég együttmûködési megállapodást kötött az MTV zenecsatornával, hogy létrehozzák az Urge zeneszolgáltatást, ami segítheti a vállalat erőfeszítéseit, főként ha az MTV a közös márkajelzéssel ellátott eszközök népszerûsítésében is szerepet vállal. Mukul Krishna, a Frost & Sullivan elemzője szerint a Microsoft nagyobb sikereket érhetne el, ha piacra lépnének az Xbox 360 hordozható változatával, mellyel játszani, videózni és zenét hallgatni is lehet - meg persze stílusos is.A Microsoftnak valamilyen módon meg kell különböztetnie magát a kínált tartalmakkal, vagy az eszköz képességeivel" - mondta Krishna. "Mostanság már rengeteg mp3 lejátszó van a piacon, de ha valakinek iPod-ja van, akkor az kiemeli a tömegből. A Microsoft elég későn akar belépni a piacra, így a siker érdekében be kell építeni az Xbox-ot is."Ha a Microsoft piacra dobja saját lejátszóját, elsősorban a fiatalabb közönséget kell megcéloznia, amiben segítségére lehet az Xbox sikere is, mondta Krishna. Ha megteremtik a játékosok számára a lehetőséget, hogy egy hordozható eszközön játszhassanak kedvenc játékaikkal és hallgathassák kedvenc zenéiket, azzal nagyon vonzó ajánlat lehet."A Microsoftnak ezt nagyon meg kell gondolnia" - mondta. "Ha komolyan elkezdtek dolgozni rajta, akkor már 2007-ben a nyári szünet előtt megjelenhet. Nagy a kockázat, de ha sikerül, akkor ha az Apple-t nem is, legalább a Sonyt megelőzhetik."Krishna szerint a Microsoftnak piacra kell dobnia egy, a Sony PlayStation Portable-hez hasonló kiválóan hordozható és stílusos eszközt, hogy versenybe tudjon szállni az iPoddal. Szerinte a vállalatnak találnia kell egy Jonathan Ive-hez (aki az iPod külsejét megalkotta) hasonló tervezőt és legalább annyi figyelmet kell fordítani a külsőre és a felhasználói felületre, mint amennyit a technológiára."A kérdés az, hogy divatossá tudják-e tenni" - mondta Krishna. "Többnek kell lennie, mint egy hordozható Xbox és új magasságokba kell emelni a külső tervezését is, ami nagyon sok pénzbe fog kerülni."